PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kapitoly z pragmatické pedagogiky - APDV10049
Anglický název: Chapters of pragmatic pedagogy
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Markéta Čermáková
Vyučující: Mgr. Markéta Čermáková
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (16.09.2014)
Předmět je určen pro studenty bakalářského studia a seznamuje je se základními obecnými kategoriemi
pragmatické pedagogiky, s přehledem alternativních pedagogických směrů, s osobnostmi pragmatické
pedagogiky.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (16.09.2014)

Cílem výuky předmětu je poskytnout základní orientaci v oboru pragmatické pedagogiky, rozšířit si pedagogickou terminologii, přiblížit smysl oboru pedagogika v širších souvislostech teoretické a empirické práce, v kontextu společenských věd, seznámit se s pragmatickými ideály a mysliteli.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (16.09.2014)

Literatura základní:

BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava : Amosium, 1992. ISBN 80-85498-23-5

DEWEY, J. Škola a společnost. Praha : Jan Laichter, 1904.

PRŮCHA,J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-722-8

PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-977-1.

SKALKOVÁ, J. Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Ústí n. Labem : UJEP. 1993. ISBN 80-7044-063-5

SINGULE, F. Americká pragmatická pedagogika. Praha : SPN, 1991. ISBN 80-04-20715-4.

STROUHAL, M. Teorie výchovy. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4212-0.

TONUCCI, F. Vyučovat nebo naučit? Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1991. ISBN 80-2384-203-X.

UHER, J. Základy americké výchovy. Praha : ČIN, 1930.

ŽANTA, R. Projektová metoda. Praha : Nákladem dědictví Komenského, 1934.

Literatura doporučená:

BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy. Praha : Zvon, 1996. ISBN 80-7113-169-5

CACH, J. Pedagogika a vědy jí blízké v Československu v letech 1918 až 1938. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-176-5

CIPRO, M. Společnost a výchova. Praha : vl. nákl., 1996. ISBN 80-238-0515-0

CIPRO, M. Václav Příhoda a výchova. Praha : vl. nákl., 1994.

ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85856-15-3

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-

PŘÍHODA, V. Racionalizace školství. Praha : Orbis, 1930.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK