PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktický seminář II - APD519020
Anglický název: Didactics: Seminar II.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (12.07.2023)
Předmět navazuje svým pojetím na Didaktický seminář I. Je zaměřen na prohloubení studia didaktických témat. Poskytuje studentům příležitosti k učení současných problémů výuky od modelů až po konkrétní jevy ve výuce. Je založen na aktivní participaci v podobě mikrovýstupů, kde jsou aplikovány poznatky získané v rámci předmětu Didaktický seminář I. Součástí mikrovýstupů je skupinová a individuální reflexe zaměření na analýzu didaktických kategorií.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (06.03.2023)
Reflektovaný mikrovýstup v rámci semináře. Aktivní participace na reflexích, včetně rozboru didaktických kategorií.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (12.07.2023)

Základní literatura: 

Fletcher-.Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Praha: Edulab.

Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.

Vališová, A., Kasíková, H. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.

 

Literatura doporučená:

Belz, H. & Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál.

Cangelosi, J.S. (1998). Strategie řízení třídy. Praha. Portál.

Fenstermacher, G.T. & Soltis, J. F. (2008). Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál. 

Ginnis, P. (2017). Efektivní nástroje pro učitele. Praha: Edulab.

Hattie, J. (2012). Prokazatelné učení. Praha: Edulab.

Hendrick, C. & MacPherson, R. (2021). Co ve třídě funguje. Praha: Edulab.

Christodoulou, D. (2016). Making Good Progress? Oxford University Press.

Janíková, M. (2009). Základy školní pedagogiky.Brno: Paido. 

Jedlička, R., Koťa, J. & Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele. Praha: Grada.

Jordan, A., Carlile, O. & Stack, A. (2008). Approaches to Learning. McGraw Hill: Open university Press,

Joyce, B. & Weil, M (1996). Models of Teaching. Boston: Allyn and Bacon. 

Kalhous, Z., Obst, O. et al. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 

Kasíková, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.

Kotrba, T. & Lacina, L. (2007). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu.

Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál Škoda, J., Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha: Grada Publishing

Švaříček, R., Šeďová, K. & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. 

Valenta, J. a kol. (1993). Pohledy – projektová metoda ve škole a za školou. Praha.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK