PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika volného času - APD219001
Anglický název: Free Time Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, --- [HT]
letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neomezen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Bc. Martin Vejvoda
Vyučující: PhDr. Jiřina Pávková
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Martina Lukášová (20.05.2019)
Předmět se zaměřuje na vybrané psychologické aspekty výchovy ve volném čase a
zabývá se současnými trendy v oblasti výchovy ve volném čase. Zaměřuje se i na
problémy, se kterými se pedagogičtí pracovníci setkávají a řeší. Vysvětluje podstatu
takových výchovných postupů, jako je animace, výchova zážitkem, participace, práce v
terénu. Zabývá se i způsoby získání kvalifikace pro obory vychovatel či pedagog volného
času a v této souvislosti i požadavky na osobnost těchto pedagogů.

Studijní literatura:
Činčera, J., Kaplánek, M., Sýkora, J. (2009). Tři cesty k pedagogice volného času. Brno: Tribun EU.
Pávková, J. (2014). Pedagogika volného času. Praha: Katedra pedagogiky PedF UK.
Dostupné z http://www.vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/25_pavkova.pdf
Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.
Němec, J. (2004). S hrou na cestě za tvořivostí. Brno: Paido.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK