PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe typu stáže I - APD190035
Anglický název: Practice placement like I.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021 do 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)
Součástí studia oboru je řada praxí (submodel oborové praxe), jejichž základním smyslem je v těsné souvislosti s teoretickou výukou přispívat k postupnému formování osobnosti budoucího pedagoga. Praxe plní především funkci informativní (orientace v typech a specificích školských i neškolských výchovných zařízení vládního i nevládního sektoru), formativní (motivace k profesi, uvědomění si významu odborných vědomostí, dovedností a sociálních kompetencí jako součásti studijní i profesní způsobilosti) a instrumentální (především nácvik dovedností nezbytných pro výkon profese pedagoga).




Studijní literatura
Dle zaměření instituce, na níž student praxi vykonává.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)

Praxe je zakončena v každém semestru zápočtem, a to při splnění následujících podmínek:

-          účast na úvodním i reflexních seminářích i distanční formou;

-          minimální počet hodin činnosti v institucích – 30 hod. za semestr;

-          za každý semestr student předloží potvrzení o svém působení v instituci (doba a druh činnosti, razítko instituce, podpis zástupce instituce, popř. stručné hodnocení odpovědnou osobou);

-          v zimním semestru se student zaměří na sledování zajímavých pedagogických situací, s nimiž se v období svého působení v instituci setkává – na základě vlastního výběru provede analýzu tří pedagogických situací, a to dle následujícího schématu:

-          popis situace (kdy a kde k ní došlo, kdo byl účastníkem, co se stalo, jak bylo řešeno apod.); analýza situace (co bylo příčinou nastalé situace, jaký je váš názor na řešení situace, jaký byl důsledek daného řešení, jak by se dala situace řešit jinak atd.) Analýzu zpracujte písemně (stačí stručně, max. rozsah materiálu                3–5 stran A4) a odevzdejte VUP min. 10 dní před reflexním seminářem;

-          v letním semestru student zpracuje stručnou závěrečnou zprávu z celé praxe,               tj. z obou semestrů, která by měla obsahovat:

-          základní cíle studentova působení,

-          přehled jednotlivých setkání, jejich konkrétní cíle,

-          zhodnocení realizovaných aktivit;

-          na závěr zprávy student provede shrnující sebereflexi(já v příslušné

výchovné roli, mé přednosti a nedostatky ve vztahu k dané činnosti, co mi v době působení v instituci vyhovovalo/nevyhovovalo, jak jsem spokojen s výsledky své činnosti atd. – podrobněji viz dále) – rozsah materiálu: 3–5 stran A4, nutno doručit  min. 10 dní před reflexním seminářem VUP;

-          popř. splnění dalších aktuálních úkolů zadaných VUP.

Poznámka: Všechny písemné materiály po jejich schválení vedoucím učitelem praxe student zařadí do pedagogického deníku (viz průběžná pedagogická praxe).

 
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)

Dle vybrané instituce

 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK