PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy pedagogiky osobnostně sociálního rozvoje - APD160064
Anglický název: Basics of pedagogy personality and social development
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2016
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Vyučující: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (19.09.2021)
Předmět je určen pro studenty bakalářského studia.

Úkol předmětu:
Poskytnout studentům přehled o problematice osobnostně orientované školní i mimoškolní výchovy a psychosociální
výchovy, poskytnout systematickou a přehlednou strukturu pedagogických a psychologických východisek a
konceptů osobnostní a (psycho)sociální výchovy jako edukace i jako primární nespecifické prevence, ukázat přehled
dalších v ČR dostupných pedagogických systémů orientovaných na problematiku osobnostně sociálního rozvoje
klientů škol i dalšího vzdělávání.

Další informace o zkoušce ve výuce (prez. studium) nebo při konzultacích v rámci soustředění (komb. studium) a v
materiálech zavěšených ke stažení na konci osobního profilu vyučujícího na webu katedry.

Cíl předmětu:
Studenti mají základní studentům přehled o problematice osobnostně orientované školní výchovy a rozvíjení
životních dovedností v rámci školního vzdělávání v ČR, dokáží popsat systematicky a přehledně strukturu
osobnostní a sociální výchovy jako v kurikulu zakotvené formy osobnostně sociálního rozvoje, charakterizují v ČR
dostupné pedagogické systémy orientované na problematiku osobnostně sociálního rozvoje klientů škol i dalšího
vzdělávání.

Osnova předmětu:
Životní (interakční, vztahové atd.) situace a k nim potřebné dovednosti; osobnostní a sociální rozvoj jako edukační
téma obecně; typy osobnostně sociálního rozvoje; osobnostní a sociální výchova jako průřezové téma RVP ZV a
RVP G; teoretické konstrukty vztažné specificky k osobnostní a sociální výchově; kurikulum osobnostní a sociální
výchovy a prostředky její realizace; činnostní pojetí edukace na poli životních dovedností; strukturované
pedagogické systémy zabývající se osobnostně sociálním rozvojem (dramatická výchova, sociální výcvik, globální
výchova, zážitková pedagogika a další).

Studijní literatura a studijní pomůcky viz web katedry.

Pokud nebude získán atest ve školním roce, kdy je student zapsán na předmět, je možné v dalším šk. roce požádat o opakovaný zápis předmětu.

Doporučení: Absolvujte předmět až po zvládnutí psychologie osobnosti a psychologie sociální, resp. též obecné didaktiky.
Literatura
Poslední úprava: VALENTJ1 (17.06.2017)

Aktuální literatura k předmětu je pod tlačítkem - Literatura ke kurzům za osobním profilem vyučujícího: http://pedagogika.ff.cuni.cz/node/15?q=node/15#JV

resp.  - Literatura k předmětům

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (19.09.2021)

Studium literatury k zadaným otázkám (viz syllabus/opora - distribuce ve výuce).

Pokud nebude získán atest ve školním roce, kdy je student zapsán na předmět, je možné v dalším šk. roce požádat o opakovaný zápis předmětu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK