PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Mechanics and aesthetics in video games - AISE00047
Anglický název: Mechanics and aesthetics in video games
Zajišťuje: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ANM50666
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Martin Váňa
Třída: A – Mezioborová nabídka VP: Informace a nová média
Anotace -
Poslední úprava: Bc. Klára Foglarová (04.12.2023)
Cílem kurzu je představit účastníkům kurzu, a společně s nimi objevit, způsoby, jakými je vizuální stránka her spojena s
prostředky, jimiž jsou hry hrány. Rád bych, abychom dospěli k porozumění toho, jak je tento vztah mnohoznačný a
může být formován jak historickým vývojem herního média, respektive žánru, nebo třeba politickou/ideologickou
agendou, která se s jistými obrazy pojí. Tento vztah lze navíc chápat coby „návod“ ze strany vývojářů (ať už zamýšlený
či nezamýšlený), jak by se měla hra hrát. To lze opět kritizovat a porovnat s hráčskou zkušeností účastníků kurzu a
tímto způsobem bych se rád dostal k sebereflexi hráčské zkušenosti. Cílem by pak bylo nabytí zodpovědnosti nebo
alespoň sebeuvědomění v rámci hráčských přístupů ke hrám.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK