|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Čeněk (18.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Čeněk (18.01.2022)
Forma atestace: zkouška Požadavky k atestaci: • rozhovor se studentem na jedno z následujících témat • analýza filmu (viz seznam povinných titulů)
SEZNAM FILMŮ KE ZKOUŠCE (během semestru může dojít ke změně, definitivní seznam ke zkoušce bude stanoven na konci kurzu):
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Čeněk (18.01.2022)
Studentům doporučuji rešerši v online katalogu NFA s klíčovým slovem „spanish“ nebo „spanish cinema/movie“. Dále hledat podle jmen jednotlivých tvůrců. Knihovna NFA má k dispozici knihy v anglickém i španělském jazyce a v českém tisku již vyšla řada monografických textů a rozhovorů. V případě nejasností či pochybností se bez váhání na mne obraťte a rád vám literaturu doporučím nebo poradím dle vaší jazykové vybavenosti. Přednášky jsou postaveny především na španělských zdrojích. například: Historia del cine español (Signo E Imagen) de Román Gubern (Autor), José Enrique Monterde (Autor), Julio Pérez Perucha (Autor), Esteve Riambau (Autor), Casimiro Torreiro (Autor), 2009. El cine español: Una historia cultural (Comunicación) de Vicente J. Benet (Autor), 2012. Una historia del cine español : cine y sociedad, 1910-2010 (La Casa de la Riqueza. Estudios de la Cultura de España), 2017. Historia del cine español, ed. Román Gubern, 1995. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Čeněk (18.01.2022)
ORIENTAČNÍ SEZNAM TÉMAT A DATA PŘEDNÁŠEK: 1. 12.10. Nástup frankismus a jeho vliv na kinematografii. Filmová propaganda a žánrová pestrost čtyřicátých let. 2. 19.10. VÝUKA SE NEKONÁ 3. 26.10. VÝUKA SE NEKONÁ 4. 2.11. Poválečná situace filmového průmyslu a autokratické vlivy (kontrolní a cenzurní mechanismy). Bardem-Berlanga a salamanské rozhovory, filmoví disidenti. Španělský neorealismus. 5. 9.11. García Escudero a nový španělský film. „nová vlna“ – La Escuela de Barcelona. Marginalizovaná produkce, komerční produkce, krach ekonomického experimentu. 6. 16.11. Případová studie: Kat, 1963, r. Luis García Berlanga 7. 23.11. Změna systému a z toho vyplývající vlivy na kinematografii, pokus o „třetí cestu“, zrod proudu: film extrémní pravice. Estetické tendence španělského filmu v období přechodu k demokracii 1973-1982. 8. 30.11. Změny v kinematografii (1982-1992): zákon Miró, Jorge Semprún, vliv volného trhu na rozložení produkce, nové styly a noví autoři, vznik autonomních kinematografií. 9. 7.12. Případová studie: Duch úlu, 1973, r. Víctor Erice 10. 14.12. Rozvoj španělského filmu - boom 1990-2010: vstup televizí do filmové produkce, nová filmová politika, žánrová produkce, autorský film (A. Amenábar, I. Bollaín, I. Coixet, J. Fesser, Ch. Gutiérrez, Á. de la Iglesia, F. León de Aranoa, J. Medem, G. Querejeta. D. Trueba, José L. Guerín a další). 11. 21.12. Případová studie: Starý dům uprostřed Madridu, 1976 r. Carlos Saura. 12. 4.1. Případová studie: Vše o mé matce, 1999; Volver, 2006, r. Pedro Almodóvar 13. 11.1. 2019 Případová studie: Diplomová práce, 1995, r. Alejandro Amenábar nebo jiné téma (bude upřesněno během semestru)
|