Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (14.09.2022)
Cílem průběžné praxe je především seznámit se s prostředím škol a různými způsoby výuky filosofie, dílčím cílem je pak i vyzkoušet si a reflektovat vlastní výuku. Praxe probíhá na několika různých školách formou náslechů, pozorování a následné reflexe výuky. Studenti se částečně i podílejí na výuce, v tandemu připraví a odučí 2 vyučovací hodiny. Přípravu vyučovaných hodin studenti konzultují s vyučujícím, odučené hodiny jsou podrobeny následné reflexi a rozboru s vyučujícím. Vedle praxe samé jsou součástí předmětu 2 společné semináře, jejichž náplní je sdílení zkušeností z praxe, analýza vzniklých problémů a návrhy/doporučení pro další výuku. Všechny podklady z praxe (deníky/záznamy pozorování, přípravy na hodiny, reflexe…) jsou součástí studentského digitálního portfolia.
Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (14.09.2022)
The main aim of the course is to get students learn different school environments and various ways of teaching philosophy. They will also try to teach and reflect their own lessons. The practice takse place at different school and has the form of reflective observation with follow-up discussion. Students also take part in teaching, they will prepare and execute 2 lessons in pair. Lesson plans will be consulted with the teacher of the course and the lessons, after being taught, will be reflected upon and analysed with the teacher. The practice will be accompanied with two seminar sessions that will focus on sharing the experience, analysis of observed problems and recommendations for their further practice. All materials created during the practice (diary, observation protocols, lesson plans, reflections...) will be included within the digital portfolio.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2022)
* Povinná literatura: PETTY, Geoff. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd., přel. J. Foltýn. Praha: Portál, 2013. ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. * Doporučená literatura: BROOKFIELD, Stephen. Becoming a Critically-reflective Teacher. 2. vydání. San Francisco: Jossey Bass, 2017. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 3. Překlad Dominik Dvořák, Milan Koldinský. Praha: Portál, 2008. Pedagogická praxe (Portál). NEHYBA, Jan. Reflexe v procesu učení: desetkrát stejně a přece jinak--. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. Další tituly budou doporučovány na základě individuálních potřeb studentů.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2022)
aktivní účast na seminářích, 100% účast na praxi, konzultace, podklady do portfolia