PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Průběžná pedagogická praxe - AFS5U0002
Anglický název: Continuous Pedagogical Practice
Zajišťuje: Ústav filosofie a religionistiky (21-UFAR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15232
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Matěj Král, Ph.D.
Mgr. Petra Šebešová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Matěj Král, Ph.D.
Mgr. Petra Šebešová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (14.09.2022)
Cílem průběžné praxe je především seznámit se s prostředím škol a různými způsoby výuky filosofie, dílčím cílem je pak i vyzkoušet si a reflektovat vlastní výuku. Praxe probíhá na několika různých školách formou náslechů, pozorování a následné reflexe výuky. Studenti se částečně i podílejí na výuce, v tandemu připraví a odučí 2 vyučovací hodiny. Přípravu vyučovaných hodin studenti konzultují s vyučujícím, odučené hodiny jsou podrobeny následné reflexi a rozboru s vyučujícím. Vedle praxe samé jsou součástí předmětu 2 společné semináře, jejichž náplní je sdílení zkušeností z praxe, analýza vzniklých problémů a návrhy/doporučení pro další výuku. Všechny podklady z praxe (deníky/záznamy pozorování, přípravy na hodiny, reflexe…) jsou součástí studentského digitálního portfolia.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2022)

* Povinná literatura:
PETTY, Geoff. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd., přel. J. Foltýn. Praha: Portál, 2013.
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
* Doporučená literatura:
BROOKFIELD, Stephen. Becoming a Critically-reflective Teacher. 2. vydání. San Francisco: Jossey Bass, 2017.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 3. Překlad Dominik Dvořák, Milan Koldinský. Praha: Portál, 2008. Pedagogická praxe (Portál).
NEHYBA, Jan. Reflexe v procesu učení: desetkrát stejně a přece jinak--. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 
Další tituly budou doporučovány na základě individuálních potřeb studentů.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (14.09.2022)

aktivní účast na seminářích, 100% účast na praxi, konzultace, podklady do portfolia 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK