PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Nouvelles technologies dans l´enseignement du FLE - AFR600011
Anglický název: New Technologies in Teaching
Zajišťuje: Ústav románských studií (21-URS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AVES00963
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Míla Janišová
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Míla Janišová (06.09.2021)
Předmět seznamuje studenty s možnostmi praktického využití moderních technologií ve výuce cizího jazyka, umožňuje kritický pohled na tuto problematiku a využívá zkušeností a znalostí studentů pro tvorbu didaktických materiálů, učebních aktivit a projektů za pomoci technologií.

Předmět je zajišťován předmětem Digitální technologie ve výuce cizích jazyků AVES00963.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

Cílem předmětu je získání přehledu o možnostech využití nových technologií ve výuce francouzštiny, vytvoření dovedností nutných k jejich uvedení do praxe a schopnosti kritického pohledu na danou problematiku.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

Gajzlerová, L., Neumajer, O., Rohlíková, L. Inkluzívní vzdělávání s využitím
digitálních technologií, 1. vyd., Praha, Microsoft, 2016.
Neumaier, O., Rohlíková, L., Zounek, J. Učíme se s tabletem. Využití mobilních
technologií ve vzdělávání, Praha, Wolters Kluwer, 2015.
Zounek, J., Šeďová, K. Učitelé a technologie – Mezi tradičním a moderním pojetím, Brno,
Paido, 2009.
www.rvp.cz; www.veskole.cz

Požadavky ke zkoušce - francouzština
Poslední úprava: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

Pedagogický projekt s využitím moderních technologií obsahující výukové a metodické listy, prezentaci metod, záznam průběhu a reflexi.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

1. Digitální technologie jako jeden z pilířů vzdělávání 21. století
2. Mobilní technologie ve výuce
3. Tablet v inkluzivním vzdělávání
4. Potenciál a rizika začleňování tabletů do výuky
5. Didaktické funkce aplikací
6. Kritéria výběru vzdělávací aplikace
7. Náměty činností s moderními technologiemi v jazykové výuce; příklady dobré praxe
8. Moderní technologie a formativní hodnocení
9. Principy didaktické tvorby v multimediálním prostředí
10. Interaktivní tabule; interaktivní učebnice
11. Internetové portály a možnosti jejich využití
12. Moderní přístupy k výuce: Problematika tzv „převrácené třídy“ aj.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK