|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2020)
Osvojení znalostí a dovedností potřebných pro práci s odbornou literaturou a v širším měřítku i nalezení vlastních studijních strategií potřebných nejen pro úspěšné zvládnutí vysokoškolského studia, ale i pro aplikaci nabytých dovedností a znalostí v praxi. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (13.05.2020)
Aktualizace Podmínek zakončení předmětu kvůli koronavirovým opatřením (LS 2019/2020): Plnění průběžně zadávaných úkolů, průběžná a závěrečná reflexe zkušeností distanční formou. _____________________________________________________________ Plnění průběžně zadávaných úkolů, průběžná a závěrečná reflexe zkušeností. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2020)
Doporučená literatura Efective Learning Service. Effective Notemaking. University of Bradford. (odkaz ke stažení: https://bradford.instructure.com/courses/3470/files/218892/preview) McPHERSON, Fiona. Effective notetaking: Strategies to help you study effectively. 3. vydání. Wayz Press, 2018. ISBN 978-0-9876522-4-9. PRICE, Geraldine a Pat MAIER. Efektivní studijní dovednosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2527-7. (zejm. kap. 3) ROHDE, Mike. Příručka skečnoutingu: ilustrovaný průvodce tvorbou vizuálních poznámek. Brno: Jan Melvil, 2015. ISBN 9788087270707. ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-40-7. Internetové zdroje https://www.verbaltovisual.com/sketchnoting-for-college-students/
Knihy, které jsou v ČR nedostupné, jsou k dispozici u vyučující. Seznam literatury bude průběžně doplňován dle potřeb frekventantů kurzu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2020)
Základem semináře je práce s odbornou literaturou a informacemi získanými v různých předmětech, které studenti aktuálně navštěvují. Studenti si vyzkouší různé způsoby získávání a především zpracování informací (práce přímo v textu, výpisky, schémata, sketchnoting, videa v českém znakovém jazyce, použití různých elektronických aplikací, řešení jazykových bariér při práci s texty atd.). Prostřednictvím této práce se studenti seznámí i s různými učebními styly a s řadou metakognitivních, kognitivních, sociálních a afektivních strategií vhodných pro zvýšení efektivity studia. V průběhu kurzu zjistí, jaký učební styl u nich převažuje, a na základě plnění povinností v různých předmětech si prakticky vyzkouší, které studijní strategie jim nejvíce vyhovují. Součástí semináře je průběžná a závěrečná reflexe zkušeností. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (02.02.2020)
Předmět je určen primárně pro neslyšící studenty oboru Čeština v komunikaci neslyšících-uživatele českého znakového jazyka. Neslyšící studenti jiných oborů FF či fakult UK mohou kurz navštěvovat po dohodě s vyučující. Studenti PedF UK musí svůj záměr navštěvovat tento seminář konzultovat navíc ještě s doc. Kucharskou. |