|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (10.01.2022)
od pádu komunismu r. 1989. Seminář zdokumentuje, jak se český hraný film vyrovnává s historickými i současnými traumaty české společnosti, a pokusí se definovat, jakým způsobem se český film tyto problémy snaží řešit. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (02.04.2023)
Vypracujte prosím seminární práci o délce 2000 slov, v níž analyzujete buď jeden, anebo srovnáte dva filmy z tohoto kurzu. Seminární práce by měla rozebrat to, co film divákovi sděluje, a definovat konkrétní motivy, jejichž prostřednictvím svůj semantický význam sděluje. Ukázkou, jak lze dělat strukturalistický rozbor uměleckého díla, najdete například ve studiích Jana Mukařovského (Cestami poetiky a estetiky, Kapitoly z české poetiky I-III). Seminární práci zašlete do 30.6, 2023 na adresu culik@blisty.cz |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (10.01.2022)
Jan Čulík, Jací jsme: Český hraný film devadesátých a nultých let. Host, Brno, 2007. Jan Čulík, A Society in Distress: The Image of the Czech Republic in Contemporary Czech Feature Film. Sussex Academic Press, Brighton and Toronto, 2013. Peter Hames, Czech and Slovak Cinema. Theme and Tradition. Edinburgh University Press 2009. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (17.02.2023)
1A. Hodnotový systém českého postkomunistického filmu. - Úzkostná zkušenost z komunistické éry. Byli jsme to my? (režie Antonín Máša, 1990) Kouř (režie Tomáš Vorel, 1990) |