PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé studenty 4 - AADEK00009
Anglický název: English for the Deaf ad Hard-of-Hearing 4
Zajišťuje: Filozofická fakulta (21-FF)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/4, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neomezen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Hana Hejlová
Vyučující: Mgr. Hana Hejlová
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (11.10.2023)
Kurz je určený výhradně neslyšícím a nedoslýchavým studentům všech fakult Univerzity Karlovy, jejichž kompetence v angličtině odpovídají úrovni B1 dle CEFR, nebo studentům, kteří úspěšně absolvovali kurz Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé studenty 3. Kurz se soustředí výhradně na psanou angličtinu, a to jak kompetence receptivní (četbu), tak produktivní (psaní). Kurz je součástí uceleného kurzu Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé 1-6.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (11.10.2023)

Cílem kurzu je dovést studenty na úroveň B1/B2 dle CEFR.

Ucelený kurz Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé 1-6  si klade za cíl připravit studenty ke zkoušce B2.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (11.10.2023)

V případě standardní prezenční výuky:

Kurz je zakončen zápočtem, který je udělován na základě splnění všech následujících podmínek:

- vypracování úvodního testu s úspěšností minimálně 70% 
- odevzdání minimálně 70% domácích úkolů emailem nebo přes WhatsApp
- napsání 2 testů (testu uprostřed semestru a závěrečného testu), minimálně na 70% 
- aktivní práce v hodině.

 Úvodní test musí student odevzdat vyučujícímu do konce 2. týdne semestru. Test ověřuje znalost gramatických jevů a slovní zásoby, která byla probírána v předchozím kurzu. Student jej připravuje doma a k jeho vypracování je možné použít veškeré dostupné příručky.

Test uprostřed semestru píší studenti v 5.-6. týdnu semestru během pravidelné výuky. Druhý a třetí termín je vypisován mimo pravidelnou výuku a je nutné splnit tuto povinnost do konce 7. týdne semestru.

Závěrečný test studenti píší v posledním týdnu semestru během pravidelné výuky, druhý a třetí termín je vypisován na zkouškové období.

Pro test uprostřed semestru a závěrečný test mají studenti tři pokusy: první termín a dva opravné termíny. 

 

V případě "koronavirových" či jiných zásadních organizačních opatření:

Zápočet: 1. odevzdání min. 50 % domácích úkolů, které jsou každý týden vkládány do sdílené tabulky, ke které mají přístup studenti i vyučující. Jejich oprava je zasílána emailem nebo přes WhatsUp konkrétnímu studentovi. 2. napsání dvou testů - midterm testu a závěrečného testu - minimálně na 70%. Testy jsou jsou posílány emailem a prostřednictvím Zoomu, nebo sdíleny na obrazovce, studenti jsou s výsledky seznámeni individuálně emailem nebo přes WhatsApp.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (11.10.2023)

Základní učebnice:
OXENDEN, Clive, Christina LATHAM-KOENIG. New English File: Intermediate : Student's Book. 1. pub. Oxford: Oxford University Press, 2007.
PHILPOT, Sarah, Liz SOARS a John SOARS. New Headway Academic Skills: Reading, Writing, and Study Skills : level 2 : Student's Book. 1st publ. 2006, [print] 2010. Oxford: Oxford University Press, 2010.

* Doplňkové materiály:
MURPHY, Raymond. English Grammar in Use: a Self-study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English : with Answers. 5th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
REDMAN, Stuart. English Vocabulary in Use (Pre-Intermediate&Intermediate). Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
IRELAND, Sue a KOSTA, Joanna. Vocabulary for PET. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.
QUINTANA, Jenny. PET Practice Tests. Oxford: Oxford University Press, 2003.
MANN, Malcolm a TYALORE-KNOWLES, Steve. Destination B1 (Grammar&Vocabulary with Answer Key). Macmillan, 2008.

* Doplňková cvičení volně přístupná na internetu:




Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (11.10.2023)

V případě distanční výuky z důvodu "koronavirových" či jiných závažných organozačních opatření bude výuka probíhat formou videokonferencí a chatů dle rozvrhu v SIS, v kombinaci s využitím platformy Moodle.  

Gramatika:
- Opakování gramatiky na úrovni B1, sjednocení znalostí
(přítomné, minulé a budoucí časy; modální slovesa; podmínkové věty 1a 2, časové věty, vazba "used to", stupňování přídavných jmen a příslovcí)
- New English File: Intermediate, lekce 5-7
(kvantifikátory - lots of, enough, too etc; členy, gerundium vs. infinitiv, nepřímá řeč, trpný rod, podmínkové věty 3)
- gramatika v PET testech

Slovní zásoba:
- New English File: Intermediate, lekce 5-7
(frázová slovesa, tvoření substantiv, adjektiv)
- New Headway Academic Skills : Reading, Writing, and Study Skills 2, lekce 6-10
- kultura neslyšících v České republice, Spojených státech a Velké Británii
- slovní zásoba v PET testech

Čtení:
- texty z New English File: Intermediate, lekce 5-7
- texty z New Headway Academic Skills : Reading, Writing, and Study Skills 2, lekce 6-10
- texty o kultuře neslyšících

Písemný projev:
- New Headway Academic Skills : Reading, Writing, and Study Skills 2, lekce 6-10
(shrnutí, formální a neformální email, životopis a motivační dopis)

Konverzace probíhá formou chatu.

Komunikačním kanálem celého kurzu Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé 1-6 je mluvená čeština a český znakový jazyk.

Výuka probíhá buď ve dvou douhodinových blocích, či v jednom čtyřhodinovém boku týdně.Předpokládá se také domácí příprava a samostudium studenta v rozsahu minimálně 3 hodin týdně. 

Den a čas výuky skupiny této pokročilosti je sestavován na základě rozvrhů jednotlivých studentů, které mají zapsány v SIS, a to zpravidla první den semestru. Výuka v prvním týdnu semestru může být z tohoto důvodu nahrazena buď výukou po chatu, či výukou v dalších týdnech během semestru (dle preference skupiny). Studenti budou o začátku výuky informováni emailem.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Bělehrádková (11.10.2023)

Kompetence v angličtině odpovídající úrovni B1 dle CEFR, nebo úspěšné absolvování kurzu Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé studenty 3. Za úspěšné absolvování kurzu se považuje buď získání zápočtu, nebo splnění všech povinností pro udělení zápočtu vyjma 70% docházky.

Vypracování vstupního rozřazovacího testu. Vypracovaná funkční diagnostika: http://ujkn.ff.cuni.cz/sluzby/funkcni-diagnostika, zařazení studenta do kat. B1 nebo B2. Studenti PedF musí svůj záměr navštěvovat tento kurz konzultovat se svou fakultní kontaktní osobou pro studenty se spec. potřebami.

Pokud chcete kurz uznat místo jiného kurzu vypisovaného Vaší fakultou, kontaktujte prosím dr. Hudákovou - domluví se s Vámi, jak postupovat.

U studentů, kteří se hlásí do kurzů AJ organizovaných ÚJKN FF UK, předpokládáme zájem o zapsání do těchto kurzů a současně souhlas s podmínkami vytváření rozvrhů jednotlivých skupin AJ. Rozvrhy pro jednotlivé skupiny jsou vytvářeny na základě oficiálních rozvrhů jednotlivých studentů a časových možností vyučujících. Vzhledem ke složitosti celého procesu není možné brát v potaz individuální časové preference studentů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK