|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hermanová (31.08.2017)
– rozvoj a aktivizace produktivních řečových dovedností mluvení a psaní pro uplatnění v akademickém prostředí; – maximální rozvoj úrovně receptivních řečových dovedností poslechu a čtení pro uplatnění v akademickém prostředí; – konsolidace a rozvoj pokročilých jazykových struktur (gramatika, syntax); – rozvoj slovní zásoby obzvláště (leč nejen) coby příprava na studium odborných předmětů (např. lingvistika) a pro akademické psaní; – zvyšování povědomí o užití slovní zásoby, obzvláště např. kolokací, synonym, frazémů, idiomů; – zlepšování výslovnosti včetně pokročilých charakteristik; – pozornost k jazykovému stylu především s ohledem na akademickou angličtinu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hermanová (31.08.2017)
Hall, D., M. Foley (2004) Longman Advanced Learners' Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Harlow: Longman |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hermanová (31.08.2017)
English Language Seminar II
Course requirements
Assessment is continual. Credit is granted on the basis of:
* regular attendance (with a maximum of TWO absences during the term) * active participation in exercises, discussion and peer feedback * completion of compulsory written assignments * participation in three lexical tests (in Weeks 4, 8 and 13 of term; pass mark is minimum average score of 70% across the three tests in the term) * pass in end-of-year examination (Summer Term, examination period*)
* Note: Double-honours students are not required to take the end-of-year (Summer Term) examination; in keeping with this, please note that their credits for English Language Seminar II differ in number from those awarded to single-honours students. |