|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (21.11.2022)
|
|
||
Poslední úprava: MOUREK/NATUR.CUNI.CZ (01.07.2010)
Cíl předmětu je obdobný jako v případe Pozorování a pokus organismální I. Snažíme se ukázat studentům - budoucím učitelům základních a středních škol, že praktická výuka biologie může být velmi pestrá a zajímavá. Řadu zajímavých pokusů lze snadno ve školách, které mají omezené laboratorní vybavení. Není třeba se omezovat na tradiční úlohy ze školních učebnic. Chtěli bychom v budoucích učitelích především probudit kreatitivu a odvahu zařazovat do výuky nové úlohy a pokud možno vytvářet i úlohy vlastní. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (16.02.2024)
Altmann, A., 1972: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN, Praha. FB Učitelé přírodovědných předmětů https://www.facebook.com/groups/uciteleprirodovednych/about FB Praktika na dálku https://www.facebook.com/praktika.nadalku FB Přírodovědci https://www.facebook.com/prirodovedci.cz Průvodce pro učitele badatelsky orientovaným vyučováním https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2019/11/01_Pruvodce_pro_ucitele-2.pdf Návody a úkoly k jednotlivým úlohám budou k dispozici prostřednictvím Google Classroom. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (04.01.2024)
Podmínky udělení zápočtu v případě prezenční formy výuky: - aktivní účast na praktických cvičeních (povoleny jsou maximálně 2 absence; 4 absence jsou povolené pro studenty vykonávající praxe) - na závěr semestru musí každý student samostatně či ve dvojici prezentovat vlastní mikrovyučování s prvky BOV na 20 - 30 minut. K vybranému námětu vytvoří pracovní list včetně autorského řešení. Alespoň jednu úlohu studenti navrhnou na základě anglicky psaného zdroje nebo s využitím mobilní aplikace v anglickém jazyce.
Podmínky udělení zápočtu v případě online výuky: - aktivní účast alespoň na 60 % pořádaných videokonferencí (včetně praktik vyhrazených pro mikrovyučování studentů) - vypracování úkolů zadaných vyučujícími - na závěr semestru musí každý student prezentovat vlastní námět pro distanční praktické cvičení (volitelně synchronní či asynchronní) v délce 20 - 30 minut. K vybranému námětu vytvoří pracovní list včetně autorského řešení. Alespoň jednu úlohu studenti navrhnou na základě anglicky psaného zdroje nebo s využitím mobilní aplikace v anglickém jazyce.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D. (04.01.2024)
Náměty jednotlivých praktických cviření (průběžně se obměňují):
Poslední cvičení budou vyhrazena pro mikrovyučování studentů V případě online výuky budou témata upravena pro výuku touto formou. |