|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Luděk Míka, Ph.D. (11.10.2020)
chemickou tematikou (KSICHT) a obdobných aktivit pro žáky středních škol. Předmět je určen pro studenty, kteří se chtějí naučit rozvíjet schopnosti nadaných středoškolských žáků projevujících zájem o chemii. Formou semináře a diskuzí se studenti seznámí se způsoby a uskalími vzdělávání nadaných žáků. Dále se studenti aktivně zapojí do organizace korespondenčního semináře včetně vytvoření úlohy a opravení došlého řešení. Koncepce semináře vyžaduje tvůrčí přístup studentů k tvorbě úloh a dostatečné didaktické a odborné znalosti. Seminář je určen především studentům učitelství v magisterském stupni studia. Literatura http://ksicht.natur.cuni.cz učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí Microsoft Teams (tým 12ouauc). |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D. (29.10.2019)
J. Vacík: Obecná chemie, SPN 1986 P.W.Atkins: General Chemistry, Oxford University Press 1996 J.Sedláček a kol.: Příklady z obecné chemie, Karolinum 2010 C.E.Housecroft et al. Anorganická chemie, VŠCHT Praha 2014 N. N. Greenwood – A. Earnshaw: Chemie prvků. Informatorium, Praha 1993 www.studiumchemie.cz |
|
||
Poslední úprava: Ing. Jan Hrubeš (12.02.2020)
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní účast na organizaci korespondenčního semináře, konkrétně vytvoření alespoň jedné úlohy a recenze alespoň 3 úloh. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Luděk Míka, Ph.D. (29.10.2019)
V úvodních hodinách se studenti seznámí se stávajícími možnostmi mimoškolního vzdělávání nadaných žáků v chemii. V další části kurzu budou studenti vedeni k vypracování úlohy vhodné do korespondenčního semináře, která prochází recenzí formou ?peer-review". Úloha musí být nápaditě zpracována, důraz je kladen jak na didaktickou, tak na odbornou stránku, přičemž se předpokládá čerpání potřebných informací z odborné literatury. |