|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (08.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (25.02.2019)
Povinná literatura: ČADOVÁ, E. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním. Str.81-94. OPATŘILOVÁ, D. Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením. Dostupné z https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js14/grafomot/web/pages/03-01-navyky.html VYSKOTOVÁ, J.- MACHÁČKOVÁ, K. Jemná motorika -- Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013 , 176 s., ISBN 978-80-247-4698-2. HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Paido : Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. Doporučená literatura: DRUGA, R., - TROJAN, S. - PFEIFFER, J. - VOTAVA, J. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 3. přeprac. a dopl. Vyd., Praha: Grada Publishing a.s., 2005, 240 s., ISBN 80-247-1296-2 VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopsychologie dětského věku. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-x. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3 |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (08.01.2019)
Obsah kurzu je rozložen do 2 tematicky zaměřených teoretických bloků a 4 bloků praktického výcviku (24 hodin kontaktní výuky celkem) provázených samostatným zpracováním písemné reflexe obou tematických částí (6 hodin celkem): 1. Tématický blok (4 hod):
2. Tématický blok (4 hod)
3. Blok praktického výcviku : handling a facilitace žáka s tělesným postižením (4 hod) 4. Blok praktického výcviku: facilitace žáka s postižením zraku (4 hod) 5. Blok praktického výcviku: role AP ve výuce žáka s tělesným postižením (4 hod) 6. Blok praktického výcviku: role AP ve výuce žáka se zrakovým postižením (4 hod) 7. Zpracování reflexe 1. tématického bloku s využitím praktické zkušenosti (3 hod) 8. Zpracování reflexe 2. tématického bloku s využitím praktické zkušenosti (3 hod)
Metody: teoretická výuka „open book“ bude provázena prezentací kazuistik a reflektovaným praktickým výcvikem studentů. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (08.01.2019)
Požadavky k ukončení: min. 80 % účast na výuce, psaná reflexe části facilitace žáků s tělesným postižením a části facilitace žáků s postižením zraku |