Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (16.10.2018)
Z návrhů vedoucí praxe si student sám volí školu /zařízení/, kde by chtěl praxi vykonávat. O své praxi si vede osobní záznamy a na svoji speciálně pedagogickou činnost se soustavně připravuje jak teoreticky, tak prakticky. Praxe bude vykonávána na speciálně pedagogických zařízeních a na školách pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem praxe je připravit studenta na provázení a podporu osob se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (07.11.2019)
From the suggestions of the supervisor, the student himself / herself chooses the school / facility / where he / she would like to practice. He / she keeps personal records of his / her practice and is constantly preparing for his / her special pedagogical activities both theoretically and practically. Practice will be performed at special educational facilities and schools for children, pupils, students and adults with special educational needs. The aim of the practice is to prepare the student to accompany and support people with special educational needs.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.10.2020)
Praxe bude probíhat individuálne a o jejím plnění budou studenti průběžně dle pokynů informovat vyučujícího.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (16.10.2018)
HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7
MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9
BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0
BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9
RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (31.10.2019)
Walmsley, J., Jarrett, S.: Intellectual disability in the twentieth century. Transnational perspectives on people, policy and practice. Policy Press 2019,University of Bristol, UK,ISBN : 978-1-4473-4457-5 hardback, 978-1-4473-4460-5 ePub, 978-1-4473-4461-2 Kindle
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (16.10.2018)
Vykonat praxi v požadovaném rozsahu dvaceti hodin podle studijního plánu na vybraných školách a zařízeních pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. O své pedagogické činnosti si student povede záznamy, které předloží při reflexi praxe. Potvrzení o vykonané praxi předloží k zápočtu. Zápočet lze opakovat dvakrát.
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (07.11.2019)
Practice in the required extent of twenty hours according to the curriculum at selected schools and facilities for children, pupils, students and adults with special educational needs. The student will keep records of his / her pedagogical activity, which he / she will present during reflection of practice. He / she submits the confirmation of the completed practice for credit. Credits can be repeated twice.