|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (14.12.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 60 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 66 hodin Příprava na zápočet: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (14.12.2022)
Povinná literatura: BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykovauniverzita. 2011. ISBN 978-80-7315-159-1. FILOVÁ, H. Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-56-7. Doporučená literatura: MALEŇÁKOVÁ, Š. VILÍMOVÁ, Š. Pedagogická praxe - cesta od teorie k realitě. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s.r.o., 2008. s. 262-265, 4 s. ISBN 978-80-7392-052-4. DYTRTOVÁ, R. A M. KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-2472-863-6. SLAVÍK, J., SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. In Pedagogika, XLIII, 1993, č.2, s.155-161. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (14.12.2022)
Oborová praxe I je organizována jako průběžná. Každý student se seznámí s konkrétním zařízením jako s organizací, získá základní představu o jeho fungování, aktivitách při podpoře klientů (klientů se zdravotním postižením, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami aj.). Dostává příležitost uvažovat o pozorované realitě a porovnávat ji s vlastní dosavadní zkušeností. Osvojuje si funkční formu záznamu pozorování a formuluje otázky, které z pozorování vyplývají. Zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe (resp. Portfolio oborové praxe). Do portfolia zaznamenává svá zjištění: údaje o legislativním ukotvení a činnosti zařízení (neziskové organizace), výsledky vlastního pozorování, záznamy provedených rozhovorů se zde působícími speciálními pedagogy aj.). Záznamy z praxe jsou klíčovým materiálem v programu předmětu Program řízené reflexe speciálního pedagoga I. Obsahové vymezení:
Studenti pracují s elektronickou podporou studia v Moodle. Před zahájením praxí studenti absolvují kurz proškolení před pedagogickými praxemi v LMS Moodle. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (14.12.2022)
Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na oborové praxí doložená odevzdáním podkladů pro tvorbu portfolia/deníku praxe dle pokynů vyučujícího do prostředí Moodle |