Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2011)
Jazyková specifika učebního textu. Výkladový text odborný, učební a popularizační. Měření obtížnosti textu. Specifikum zadání cvičení/úkolu. Lingvistické charakteristiky textu ve vztahu k věkovým zvláštnostem učícího se subjektu. Teorie učebnic. Tvorba učebního textu.
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.01.2013)
The textbook (and its various forms) as an integral component of the educational process; the textbook as a distinct genre (albeit represented by a wide range of subgenres); the texbook and its communicative function of instructing pupuils and students. The different sociocommunicative functions of textbooks reflected in their language: textual function (e.g. coherence, terminology); ideational function (selection and presentation of information), interpresonal function (teacher x pupil), the distinctive genres of school texbooks; directed activitois related to instructional text.
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2012)
Stylistická literatura, srov. kurz Nauka o stylu a textu
PRůCHA, J. Učení z textu a didaktická informace. SPN : Praha 1987.
PRůCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno : Paido, 1998.
VYGOTSKIJ, L. S. Psychologie myšlení a řeč. Výbor z díla, ed. Jan Průcha. Praha : Portál, 2004.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SCHNEIDE/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2014)
Aktivní účast na seminářích a průběžné plnění úkolů podle zadání vedoucí semináře. Zpracování a odevzdání seminární práce/pomůcky v termínu podle rozvrhu dojednaného v semináři, nejpozději však do 23. dubna 2014. Po splnění požadavků bude zápočet zapsán do SIS, ev. do indexu v konzultačních hodinách vyučující v zápočtovém týdnu.
Sylabus
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)
Název studijního předmětu: Lingvistická charakteristika učebního textu