|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (03.02.2021)
Výuka v LS 2020/2021 bude až do odvolání probíhat online, prostřednictvím nástroje Microsoft Teams, event. v kombinaci s asynchronní výukou. Na výuková setkání se studenti přihlašují prostřednictvím týmu s názvem shodujícím se s názvem předmětu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)
Cina, S., Cinová, E. Využitie rómského jazyka na 1. stupni ZŠ. (online). 2010 (cit. 2013-01-15). Dostupné z: http://www.mpc-edu.sk/library/files/romsky_jazyk.pdf. Horňak, L. Rómsky žiak v škole. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-8068-356-5. Liégeois, J. P. Rómovia, Cigáni, Kočovníci. Bratislava: Informačné a dokumentačné stredisko o Rade Európy, 1995, s. 253. ISBN 80-967380-4-6. Nečas, C. Českoslovenští Romové v letech 1938-1945. Masarykova univerzita, Brno, 1994. ISBN: 8021009454. Nečas, C. Romové v ČR včera a dnes. Olomouc 1994. ISBN: 978-80-244-0497-4. Šebková, H. Bilingvismus Romů v České republice. In Balvín, J. a kol. Romové a pedagogika. Ústí n. Labem: Hnutí R, 2000, s. 94. ISBN 80-902461-3-3. Školský zákon (online).Bratislava: minedu, 2008. Dostupné na: Šotolová, E. Vzdělávání Romů. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1909-5. Štátny vzdelavaci program Rómsky jazyk a literatúra: príloha ISCED I. (online). Bratislava: minedu, 2011. Dostupné z: www.statpedu.sk/files/documents/svp/1stzs/isced1/vzdelavacie_oblasti/romsky_jazyk_isced1 Výchova a vzdelávanie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. (online). 2008. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/sk/Statny-vzdelavaci-program/Statny-vzdelavaci-program-pre1-stupen-zakladnych-skol-ISCED-1/Vychova-a-vzdelavanie-ziakov-so-SVVP/Vzdelavanie-ziakov-zo-socialne-znevyhodneneho-prostredia.alej.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)
Nejvýznamnější historické souvislosti důležité pro pochopení Romů v současnosti: - Romové na území Indie - nejstarší zprávy o jejich pobytu v Evropě, na našem území - pronásledování Romů v 15., 16., 17. a v první pol. 18. století - asimilační snahy Marie Terezie a Josefa II. - Romové v Českých zemích a na Slovensku do r. 1918 - pronásledování Romů v období II. sv. války - poválečný vývoj do r. 1989. Romský jazyk a komunikace: - jazyková bariéra jako jedna z příčin zaostávání romských žáků - konference a dokument vztahující se k neteritoriálním jazykům - základní charakteristika romského jazyka. Výchova a vzdělávání romských žáků: - některé možnosti pozitivního ovlivnění školní neúspěšnosti - přípravné třídy - asistenti pedagoga - celodenní výchovný systém a další. Současné publikace, časopisy, noviny, organizace (International Romani Union) a další. Nejvýznamnější historické souvislosti důležité pro pochopení Romů v současnosti: - Romové na území Indie - nejstarší zprávy o jejich pobytu v Evropě, na našem území - pronásledování Romů v 15., 16., 17. a v první pol. 18. století - asimilační snahy Marie Terezie a Josefa II. - Romové v Českých zemích a na Slovensku do r. 1918 - pronásledování Romů v období II. sv. války - poválečný vývoj do r. 1989. Romský jazyk a komunikace: - jazyková bariéra jako jedna z příčin zaostávání romských žáků - konference a dokument vztahující se k neteritoriálním jazykům - základní charakteristika romského jazyka. Výchova a vzdělávání romských žáků: - některé možnosti pozitivního ovlivnění školní neúspěšnosti - přípravné třídy - asistenti pedagoga - celodenní výchovný systém a další. Současné publikace, časopisy, noviny, organizace (International Romani Union) a další. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)
Účast na přednáškách, nastudovaná literatura, zápočtový test. Test je možné opakovat 1 x. |