|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (20.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (20.02.2019)
Literatura k 1. tématu: BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen : A. Francke Verlag, 1995. ISBN 3-7720-1709-6. (je možno zapůjčit u mne) BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5. GARDNER, H. Dimenze myšlení : Teorie rozmanitých inteligencí. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3. HENDRICH, J. aj. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. LEONTˇJEV, A.N. Činnost, vědomí, osobnost. Praha : Svoboda, 1978 LINHART, J. Kapitoly z psychologie tvořivé činnosti. Praha : SPN, 1971. MAŇÁK, J. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. ISBN 80-210-1880-1. NEČASOVÁ, P. (ed.); PODHAJSKÁ, E. (ed.) Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Sborník příspěvků z konference Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií konané 30. září 2004 na UK PedF. Sborník vznikl s podporou grantu DAG/65/12/000429 /2004 od Magistrátu hl. m. Prahy. Praha : UK PedF, 2006. ISBN 80-7290-281-4. SINGULE, F. Americká pragmatická pedagogika : John Dewey a jeho následovníci. Praha : SPN, 1991. ISBN 80-04-20715-4. (je možno zapůjčit u mne) SSTENBERG, R.J. Kognitivní psychologie. Praha : PORTÁL, 2002. ISBN: 80-7178-632-2. VYGOTSKIJ, L.S. Myšlení a řeč. 2. vyd. Praha : SPN, 1976. HARTL. P.; HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X. PRůCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. vydání. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8. (a další vydání) SILLAMY, N. Psychologický slovník. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0249-1. WOLFF, D. Angewandte Psycholinguistik und zweitsprachliches Verstehen. In Verstehen und Verständigung durch Sprachenlernen. Bredella, L. (Hrsg.). Bochum : Brockmeyer, 1995, S. 67-86. ISBN 3-8196-0339-5. Literatura k 2. tématu: BUGGERMANN, H.P. et al. Handlugsorientiertes Ausbildungsprogramm für DAF im Beruf auf Fachschulniveau. Leonardo-Projekt. Stuttgart : Akademie für Lehrerfortbildung, 2002. GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 6., überarb und erw. Aufl. Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 2001. ISBN 3-7815-1131-6. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí : Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. NEČASOVÁ, P. (ed.); PODHAJSKÁ, E. (ed.) Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Sborník příspěvků z konference Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií konané 30. září 2004 na UK PedF. Sborník vznikl s podporou grantu DAG/65/12/000429 /2004 od Magistrátu hl. m. Prahy. Praha : UK PedF, 2006. ISBN 80-7290-281-4. Literatura ke 3. tématu: BUGGERMANN, H.P. et al. Handlugsorientiertes Ausbildungsprogramm für DAF im Beruf auf Fachschulniveau. Leonardo-Projekt. Stuttgart : Akademie für Lehrerfortbildung, 2002. FRITZSCHE, J.; IVO, H. et al. Projekte im Deutschunterricht. Stuttgart : Ernst Klett Schulbuchverlag, 1992. ISBN 3-12-311230-6. GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 6., überarb und erw. Aufl. Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 2001. ISBN 3-7815-1131-6. KRUMM, H.J. Unterrichtsprojekte - praktisches Lernen im Deutschunterricht. Fremdsprache Deutsch, 1991, Heft 4, s. 4-10. ISSN 0937-3160. LAZAROU, E. Projektorientierter Deutschunterricht "Denk-mal" : Ein Trichter zeigt, wie man’s macht. Fremdsprache Deutsch : Landeskundliches Lernen, 1998, Heft 18, s. 38-41. ISSN 0937-3160. NEČASOVÁ, P. (ed.); PODHAJSKÁ, E. (ed.) Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Sborník příspěvků z konference Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií konané 30. září 2004 na UK PedF. Sborník vznikl s podporou grantu DAG/65/12/000429 /2004 od Magistrátu hl. m. Prahy. Praha : UK PedF, 2006. ISBN 80-7290-281-4. WICKE, R. E. Vom Text zum Projekt : Kreative Textarbeit und offenes Lernen im Unterricht "Deutsch als Fremdsprache". Berlin : Cornelsen, 1997. ISBN 3-464-20794-3. Literatura ke 4. tématu: ARENDT, M. Simulationen. Der Fremdsprachliche Unterricht - Englisch, 1997, č. 2, s. 4-10. ISSN 0340-2207. GROENEWOLD, P. Simulationen für interkulturelles Lernen. Landeskundliches Lernen und Spracharbeit mit Hilfe erfundener Figuren.In Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 1988, roč. 14, s. 259-281. ISSN 3-89129-150-7. JELÍNEK, S. K učební a reálné cizojazyčné komunikaci. Cizí jazyky, 2000/2001, roč. 44, č. 1, s. 3-5. ISSN 1210-1811. KEN, J.; EDELHOFF, Ch. et al. Simulationen im Fremdsprachenunterricht : Handbuch. München : Max Hueber Verlag, 1984. ISBN 3-1900-2320-4. KOREIK, U. Biographiesimulationen im Landeskundeunterricht. Deutsch als Fremdsprache, 1993, Jg. 30, s. 219-226. ISSN 0011-9741. Literatura k 5. tématu: BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen : A. Francke Verlag, 1995. ISBN 3-7720-1709-6. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha : Academia, 2006. ISBN 80-200-1213-3. JANÍKOVÁ, V. Učebnice cizích jazyků a autonomní učení. Cizí jazyky, Plzeň, Fraus., 2007, vol. 50, no. 4, s. 130 -134. ISSN 1210 -0811. JANÍKOVÁ, V. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků : teoretická východiska, doporučení pro praxi, styly a strategie učení, lexikální strategie v teorii a výzkumu. Brno : Masarykova univerzita, 2007. ISBN 9788021044333. Literatura k 6. tématu: BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen : A. Francke Verlag, 1995. ISBN 3-7720-1709-6. MÜLLER, N.; KUPISCH, T.; Schmitz, K. u. a. Einführung in die Mehrsprachigkeitsforschung. Tübingen: Gunter Narr. 2006. NEČASOVÁ, P.; ŠVERMOVÁ, D. Zum Zustand des bilingualen Unterrichts in Tschechien. Aussiger Beiträge, 2009, 3. ISSN 1802-6419. KRUMM, H.J. Mehrsprachigkeit und die Rolle der deutschen Sprache (I). Cizí jazyky. Plzeň : FRAUS, 2010, s. 75-79. ISSN 1210-0811. Literatura k 7. tématu: ENDE, K. (2014). Motivation durch digitale Medien im Unterricht? Aber ja! Fremdsprache Deutsch, 51, 42-48. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (17.01.2020)
1. Pedagogicko-psychologická podmíněnost činnostně orientovaných metod ve výuce cizích jazyků. V centru pozornosti jsou poznatky z psychologie a pedagogiky, jež poskytují teoretický základ pro činnostně zaměřenou výuku cizích jazyků. Důraz je přitom kladen na problematiku propojení činnosti a procesu učení v obecné rovině. 2. Činnostně orientované metody výuky cizích jazyků a výuka orientovaná na žáka. Téma je zaměřeno na základní principy činnostních metod, jejichž základním kamenem je orientace na osobnost žáka. 3. Projektové vyučování. V popředí zájmu tématu je proces plánování a realizace projektů ve výuce cizích jazyků. 4. Simulační hry ve výuce cizích jazyků. Simulace jako jedna z možností přiblížení výuky cizích jazyků reálné cizojazyčné komunikaci. 5. Autonomní učení. Možnosti autonomního učení ve výuce cizích jazyků, pozitivní stránky i hranice využití. 6. Vícejazyčnost. Integrovaný přístup ke vzdělávání prostřednictvím bilingvismu. Výuka odborných předmětů v cizím jazyce. 7. Nová média. Podpora osvojování cizích jazyků novými médii. |