Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
Komunikační metody sluchově postižených, orální metoda, bilingvální metoda, totální komunikace, znakový jazyk.
Kompenzační pomůcky, sluchadla, FM systémy, kochleární implantát. Uvedení do problematiky výchovy dítěte se
sluchovým postižením, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte, rehabilitace po KI (sluchová výchova, řečová
výchova, odezírání). Provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova,
středisko rané péče, speciálně pedagogické centrum,mateřská škola, základní škola, střední škola, možnosti studia na
vysoké škole. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe
pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
Communication methods of people with hearing disorders, oral method, bilingual method, total communication,
hand-language. Compensational aids, hearing aids, FM systems, cochlear implant. Introduction to educational problems of
child with hearing disorders, special education support of child´s growing up, rehabilitation after CI (hearing education,
speech education, lip-reading). Implementation of respective special education support of child´s development, institutional
education, center for early care, special education center, kindergarten, basic school, secondary school, possibilities of
university studies. Historical outline of care development of people with hearing disorders. The Program of Guided
Reflection is a part of the classes.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.09.2017)
HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2 HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Praha: PedF UK, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5
NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994 KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha, Karolinum 2002 POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. MU Brno 1996
HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení - úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 987-80-262-0084-0
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.09.2017)
100% účast studentů na seminářích.
Studenti odevzdají komentovaný zápis z návštěvy speciálního zařízení, ke ktrému bude přihlédnuto při zkoušce z předmětu.