|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (14.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (17.09.2017)
Kaleja, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7510-159-4. Kaleja, M. (Ne) připravený pedagog a žák z prostředé sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2015. ISBN 978-807510-160-0. Kalina, K. a kol.: Mezioborový glosář pojmů z oblasti drog a drogových závislostí. Praha: Úřad vlády ČR, 2001. ISBN 80-238-8014-4. Kalina, K. a kol. Drogy a drogové závislosti 1 a 2. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6. Kalina, K. Terapeutická komunita. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2449-2. Kalina, K. Základy klinické adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-4331-8. Kalina, K. Terapeutické komunity v České republice. Adiktologie. 2013, 13, č. 2, s. 84. Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika, 1. LF UK. ISSN 1213-3841. Kalina, K. a kol. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015. Slomek, Z. Etopedie. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-84-6. Škoviera, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5. ISBN 978-80-7367-318-5.
ISBN 978-80-7367-318-5.
Zákon č. 109/2002 Sb., novela 333/2012 Sb. Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Zákon č. 218/2003 Sb. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (17.09.2017)
Vymezení základních pojmů z oblasti poruch chování. Řešení ústavní a ochranné výchovy v České republice. Zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Současná legislativa k ústavní a ochranné výchově a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Náhradní rodinná péče.
Vymezení základních pojmů v oblasti adiktologie. Klasifikace návykových látek dle MKN-10. Minimalizace zdravotních a sociálních rizik osob závislých na návykových látkách. Rezidenční péče o osoby závislé na návykových látkách, následná péče. Význam svépomocných organizací. Substituční programy. Bio- psycho- socio spirituální model závislostního chování. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (14.09.2017)
Písemná zkouška zaměřená na zadanou literaturu a přednášky. 80% účasti na semináři. |