|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Lucia Malá, Ph.D. (12.12.2023)
Hlavní cíl předmětu: Student dokáže sestavit plán pohybového tréninku se všemi náležitosti, které plán zahrnuje. Dílčí cíl: Student dokáže stanovit cíl plánu pohybového tréninku. Student zná a dokáže aplikovat motivační postupy k cvičení klienta. Student dokáže vytvořit anamnézu. Student ovládá metody tvorby anamnézy, jejich výhody a nevýhody. Student dokáže volit správnou diagnostiku v návaznosti na cíl pohybového tréninku. Student dokáže sestavit plán pohybového tréninku orientovaně na všechny složky zdravotně orientované zdatnosti. Student umí sestavit časový snímek. Student dokáže stanovit zóny zatížení směrem k správné intenzitě zatížení a rozvoji funční zdatnosti. Student ovládá metodiky rozvoje síly jak složky zdravotně orientované zdatnosti. Student dokáže ověřit kvalitu tělesného složení jak složky zdravotně orientované zdatnosti. Student dokáže aplikovat FITT pravidla k sestavení plánu pohybového tréninku. Student umí zadefinovat vhodné a kontraindikační cvičení pro jednotlivé okrajové skupiny. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.02.2019)
BOUCHARD, C., SHEPHARD, R. J., STEPHENS, T. (1994). Physical activity, fitness, and health., Champaign, IL: Human Kinetics. BUNC, V. (1990) Jednoduchý způsob odhadu úrovně tělesné zdatnosti. Čas. Lék.čes., 129, 28, 883-886. BUNC, V. (2016) Obesity - Causes and Remedies. Physical Activity Review, vol. 4, s.50-56. BUNC, V., SKALSKÁ, M. (2016) Pohybové aktivity žen a mužů středního věku - benefity a problémy. Studia Kinanthropologica, vol 17, č. 3, s. 223-233. DICKHUTH, H. H. (2000). Einfuehrung in die Sport- und Leistungsmedizin. Schondorf: Hofmann HEYWARD, V. H. (2010). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription. Champaign, Il: Human Kinetics. MCARDLE, W. D., KATCH, F. I., KATCH, V. L. (1996). Exercise physiology: energy nutrition, and human performace. Baltimore: Wiliams and Wilkins. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.02.2019)
Obsah výuky: 1. Úvod 2. Charakteristiky pohybového tréninku 3. Základní předpoklady pohybového tréninku 4. Pohybový trénink a jeho možnosti 5. „Limity“ pohybového tréninku - genetická předurčenost, tréninkový proces 6. Vstupní diagnostika - zdravotní stav, pohybová anamnéza, časové možnosti 7. Pohybová anamnéza - pohybová zkušenost 8. Pohybová způsobilost - možnosti hodnocení 9. Trénovatelnost - možnosti posouzení 10. Kontrola efektu pohybového tréninku 11. Zásady řízení pohybového tréninku, evidence, krátkodobé a dlouhodobé plánování 12. Formy pohybových činností - pohybový stereotyp 13. Příklady pohybového tréninku pro zdravou populaci bez pravidelného pohybového tréninku a pro vybrané skupiny pacientů 14. Příklady pohybového tréninku pro děti a dospělé |