Poslední úprava: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (11.10.2020)
Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými základními metodami kvalitativního a kvantitativního výzkumu v didaktice chemie. Kurz vede studenty k tomu aby byli schopni pochopit klady a zápory využití jednotlivých metod při výzkumu a mohli je reflektovat ve vlastní vědecké práci. Součástí kurzu je samostatné studium podkladů (vědeckých článků, studií, apod.) souvisejících s výzkumnými metodami a jejich diskuze s kolegy.
Předmět je realizován prezenční formou, pokud to není možné, je realizován fromou distanční výuky, kdy probíhají předem domluvené lekce online v prostředí Google Meet.
Poslední úprava: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
The aim of the course is to acquaint students with selected basic methods of qualitative and quantitative research in didactics of chemistry. The course leads students to be able to understand the pros and cons of using particular methods in research and to reflect them in their own scientific work. An important part of the course is study of materials (scientific articles, studies, etc.) related to research methods and discussion of their content with colleagues.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Poslední úprava: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
Pro úspěšné absolvování kurzu jsou studenti povinni jej navštěvovat a prokázat skutečnost, že prostudovali zadanou literaturu tím, že o ní budou schopni v rámci setkání v kurzu diskutovat.
Poslední úprava: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. (24.10.2019)
For successful completion of the course students are required to attend the course and demonstrate that they have studied the literature so they are able to discuss it.