|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Povinná NEUMAN, J. Edukace v přírodním prostředí (v tisku). Praha: Karolinum, 2005. TURČOVÁ, I. Terminologické aspekty oblasti ? výchova v přírodě?. (v tisku). Praha, 2006. Doporučená AMESBERGER, G. Persönlichkeitsentwicklung durch Outdoor-Aktivitäten? Frankfurt: Alfa, 1992. PAFFRATH, F.H., SALZMANN, A., SCHOLZ, M. Wissenschaftliche Forschung in der Erlebnispädagogik. Augsburg:Ziel, 1999, s. 172. ISBN 3-934214-O3-7. NEUMAN, P. Das Wagnis im Sport. Grundlagen und pädagogische Forderungen. Schomdorf: Verlag K. Hofmann.1999. S. 184. ISBN 3-7780-8301-5. WARREN, K. et all (editors). The theory of experiential education. Dubuque: Kendall/Hunt. 1995. s. 487. ISBN 0-7872-0262-2. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Aktivní absolvování seminářů. Zpracování seminární práce. Prověření teoretických znalostí formou testu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Přednášky 1. Terminologické problémy spojené s učením a výchovou prostřednictvím aktivit v přírodě. 2. Úvaha o potřebě teorie. Vztah teorie a praxe v oblasti aktivit v přírodě. Neřešené otázky a vznikající potřeba výzkumných šetření. 3. Teorie vysvětlující působení aktivit v přírodě, členění těchto teorií a jejich stručná charakteristika. 4. Teorie zaměřené na roli prožitků a zkušeností v učení a výchově (Komenský, Deset, Kolb, Gibbons, Hopkins). 5. Teorie sledující vliv přírodního prostředí a divočiny na lidské učení, myšlení i chování (James, Van Gennep, Martin, Wilson, Neill ) 6. Teorie sledující psychologickou a sociální podmíněnost výzvových změn (Lewin, Hahn, Bandura, Priest, Neill). 7. Teorie spojované s působením facilitačních technik a reflexe (Bacon, Priest, Gass, Schoel at al.). 8. Vícefaktorové teorie ( Walsh, Gollins, Beard, Wilson). 9. Příklady dalších teoretických přístupů aplikovaných ve školách a organizacích (Neubert, Hahn, Ziegenspeck, Schleske, Niermann, Engel, Becker). 10. Přístupy, které sledují ovlivňování rozvoje osobnosti prostřednictvím aktivit v přírodě (Amesberger). 11. Přehled dosavadních výzkumů sledujících vliv aktivit v přírodě, výchovy v přírodě a dobrodružných programů na osobnost člověka. 12. Charakteristika a kritické posouzení používaných výzkumných metod v oblasti aktivit a výchovy v přírodě. Semináře 1. Přehled informačních zdrojů a práce s nimi. Hodnocení kvality informací na Internetu. 2. Studium a samostatné posouzení vybrané teoretické statě nebo výzkumného sledování - práce v malých týmech. 3. Aplikace vybrané výzkumné metody - cvičení pro malý výzkumný tým studentů. |