Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Kompetence:
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Úroveň:
Poznámka:
odhlásit z termínu zápočtu při nesplněné rekvizitě předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Poslední úprava: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Výuka předmětu navazuje na průběžnou praktickou výuku v 1. a 2. semestru navazujícího magisterského studia. Cílem je prohloubit teoretické znalosti a praktické dovednosti při komplexní práci s pacientem z pohledu fyzioterapeuta, dále potom diskutovat a prezentovat výsledky práce. Během výuky na klinických pracovištích všech typů studenti pracují s vybranými pacienty, provádějí komplexní ohodnocení a rozbor jejich potíží, dále potom komplexní vyšetření funkčního stavu jejich pohybového aparátu a navrhují plány léčby, jež v určeném časovém období aplikují, včetně průběžného hodnocení efektivity volených postupů. Zkušenosti získané z práce s pacienty jsou následně prezentovány a diskutovány. Důraz při výuce je kladen na komplexní přístup k pacientovi z pohledu fyzioterapeuta, na přístupy EBP (Evidence Based Physiotherapy) a na práci s dokumentací pacienta.
Poslední úprava: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Teaching of the subject follows the continuous practical training in the 1st and 2nd semester of the follow-up master's degree. The aim is to deepen theoretical knowledge and practical skills in complex work with a patient from the perspective of a physiotherapist, then to discuss and present the results of the work. During teaching at clinical workplaces of all types, students work with selected patients, carry out comprehensive assessment and analysis of their problems, then examine the functional status of their musculoskeletal system and design treatment plans applied within a specified time period, including ongoing evaluation of the effectiveness of elected procedures. The experience gained from working with patients is subsequently presented and discussed. Emphasis is placed on a comprehensive approach to the patient from the physiotherapist's perspective, to EBP (Evidence-Based Physiotherapy) approaches and to work with patient documentation.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (19.09.2020)
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvováni:
prokazuje pokročilou znalost v práci se zdravotnickou dokumentací
prokazuje pokročilou znalost principů týmové práce a schopnost komunikace s ostatními členy zdravotnického týmu
prokazuje schopnost samostatného komplexního vyšetření pacienta z pohledu fyzioterapeuta v duchu EBM
prokazuje schopnost samostatné klinické úvahy nad pacientem
prokazuje schopnost samostatně navrhnout a aplikovat speciální fyzioterapeutické přístupy na základě provedeného komplexního vyšetření
prokazuje schopnost vyhodnotit efekt aplikovaných postupů v duchu EBM
prokazuje schopnost prezentovat, diskutovat a kriticky hodnotit aplikované diagnostické a terapeutické postupy u pacientů
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (23.08.2019)
KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOLAR, P. et al. Clinical rehabilitation. 1st edition. Prague: RPS, 2013. 764s. ISBN 978-80-905438-0-5.
Další studijní literatura vychází z povinné literatury všech teoretických a praktických předmětů studia.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (15.10.2021)
Požadavky na zápočet:
v termínu prvního kola zápisu potvrdit garantovi předmětu svou připravenost předmět plnit
osobní účast na semináři BOZP a PO pro praktickou výuku s podpisem potřebných dokumentů
samostatné vedení fyzioterapeutické péče o pacienta se zaznamenáním průběhu s dodržením principů vedení zdravotnické dokumentace
prezentace kazuistiky dle termínu v SIS
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (26.10.2019)