|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.01.2020)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (10.03.2023)
Vážené studentky, Vážení studenti! Děkuji, že jste se zapsali do mého kurzu. Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem a hodnocen 4 kredity. To odpovídá 120 h studentské práce. Z toho je jen menšina hodin přímé výuky. Počítá se tedy s výukou nepřímou a domácí přípravou a prací.
Výuka bude probíhat zřejmě prezenčně, a to díky podpoře z projektu SPIN v tandem s Mgr. Magdalenou Kapuciánovou, ředitelkou MŠ Semínko v Toulcově dvoře a doktorandkou UJEP.
Při zhoršené epidemiologické situaci můžeme přejít na výuku hybridní nebo distanční (vše v souladu s pokyny vedení fakulty a UK).
Studijní materiály máte připravené v moodle v kurzu s názvem „Didaktika přírodovědné pregramotnosti LS 2022“ https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=13048 Zapište se do něj (není automatické, tj. není propojené se zápisem do SIS) pro prezenční i kombinovanou formu výuky. Celkově dostanete během semestru 5 úkolů, které Vás nasměřují, povedou a mně umožní kontrolu Vaší domácí práce.
Pro získání bodů je třeba tyto úkoly odevzdávat v průběhu semestru k 5ti určeným datům, abych měla možnost jejich hromadné kontroly a následně na základě toho, co se z nich dozvím, upravit obsah další výuky.
Všechny řádně odevzdané práce přečteme, okomentujeme a obodujeme (0-20). Oprava úkolů ani jejich pozdější odevzdání nebude možné vzhledem k času, které jejich hodnocení vyžaduje a k účelu, ke kterému je budeme využívat (podklady pro reflexi).
Celkově je možné získat za kurz 300 bodů. K udělení zápočtu potřebujete 150 bodů. Body můžete získat takto: 100 bodů za docházku, 100 bodů za úkoly, 100 bodů za test. Známky budou získány takto: 110 - 140 dobře 141 - 170 velmi dobře 171 - 200 výborně
Test bude realizován ve zkouškovém období dle vypsaných termínů online v prostředí moodle. Nemusí se na něj zapisovat ti, kdo splní podmínku získání minimálně 150 bodů jiným způsobem a stačí jim hodnocení „dobře“.
Snad je vše jasné. Pokud ne, můžete využít mých konzultačních hodin, které budu vypisovat i distančně. Po ukončení zápisu vám pošlu mail (zkontrolujte si, že máte v SIS funkční mail) s doplňujícími informacemi (odkaz na moodle, data odevzdání dílčích úkolů).
Zdraví Kateřina Jančaříková
Časový harmonogram
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (17.01.2020)
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků. Druhé, rozšířené vydání. [Praha]: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. 260 stran. ISBN 978-80-7603-051-0. JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. Praha: Raabe, [2017], ©2017. 147 stran. ISBN 978-80-7496-327-8.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (01.02.2022)
Cílem předmětu je seznámit studenty Učitelství pro MŠ se základy přírodovědné pregramotnosti. Východiskem budou hlavní cíle přírodovědné pregramotnosti. Studenti budou seznámeni s didaktickými zásadami (resp. principy), které je vhodné při aktivitách rozvíjejících přírodovědnou pregramotnost dodržovat. Dále budou seznámeni s vybranými didaktickými prostředky pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Speciální pozornost bude věnována činnostem s modelovými organismy a modely, ale také vyprávění, pobytu venku na školní zahradě, i prostředkům ICT. Budou seznámeni s hlavními didaktickými přístupy, a to jak tradičními, jako je přístup "všemi smysly" nebo "komplexního rozvoje", tak i inovativními, jako je např. "kladení dobrých otázek". Nejdůležitějším z nich bude věnována speciální pozornost a budou demonstrovány příklady z praxe, resp. náměty do praxe. Významným prvek bude aplikace poznatků vývojových teorií na realizaci aktivit. Studentky a studenti se seznámí s konceptem třetí učitel Lorise Mallaguzziho, hnutím učíme se venku. Pozornost bude věnována také správné komunikaci o přírodě (přírodovědecký jazyk a slovní zásoba) a problematice přírodovědně nadaných dětí, jejich identifikací a speciální podpory. Témata: |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (01.02.2022)
viz deskriptory |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (31.01.2022)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=13048 |