|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Eva Navrátilová (24.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Eva Navrátilová (24.01.2023)
Disman, Miloslav, Kubálek, Vratislav (1968). Dětský přednes a dramatický projev. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Haller, Miroslav, Jiří Mahen, František Xaver Šalda, Josef Träger a Jindřich Vodák (1970). O recitaci. Ed. Jiří Hraše. Praha: Ústřední dům lidové umělecké tvořivosti. Hraše, Jiří (1990). Moje práce na přednašečském výkonu. Praha: Středočeské krajské kulturní středisko. Hůrková, Jiřina (2006). „Téma: Promluva“. In: ed. Jiří Hraše a Jiřina Hůrková. Praha: Akropolis. Kosíková, Věra (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada. Lukavský, Radovan (2012). Hrachovinová, Marta, ed. a Justl, Vladimír, ed. Sláva slova: texty Radovana Lukavského o umění přednesu. Praha: Akropolis. Machková, Eva a Vítězslava Šrámková (1981). K problematice práce porot dětského přednesu. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost. Málková, Iva (2004). „Živé slovo“. In: ed. Vladimír Justl. Praha: Akropolis. Kap. Doporučení zájemcům o přednes. Mukařovský, Jan (2006). „Téma: Promluva“. In: ed. Jiří Hraše a Jiřina Hůrková. Praha: Akropolis. Kap. O recitačním umění. Musilová, Daniela (1976). Vedení přednašeče. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost v Praze. Šrámek, Jan (1972). Interpretační prostředky v uměleckém přednesu. Praha: Kulturní dům hl. m. Prahy. Štefánková, Jana a kolektiv (1980). Stati o dětském přednesu. Praha: Kulturní dům hl. m. Prahy. Vágnerová, Marie (2012). Vývojová psychologie; dětství a dospívání. Praha: Karolinum. Zámečníková, Emilie (2009). Cesta k přednesu aneb průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Eva Navrátilová (24.01.2023)
Seminář se bude zabývat zejm. následujícími tématy: fáze procesu přípravy recitačního vystoupení, umělecký přednes v kontextu odborné literatury, specifika práce s mladšími i staršími recitátory, zařazení uměleckého přednesu do společných hodin literatury X individuální práce s žákem či studentem, organizace školního kola recitační soutěže (přehlídky) a specifika práce porotce (poradce), praktická práce na vlastním přednašečském textu i její teoretická reflexe. Každé z témat je doprovázeno úkolem, kterému je třeba věnovat i domácí přípravu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Eva Navrátilová (26.01.2023)
· pravidelná docházka na seminář (max. 2 absence, v odůvodněných případech se lze domluvit individuálně) · aktivní účast v hodinách a plnění drobných průběžných úkolů · práce na vlastním (krátkém) přednašečském výstupu a ochota s tím pomoci kolegům · písemné vypracování reflexe svých zkušeností získaných v semináři (rozsah 1 normostrana) |