Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Cíle kursu: Prohloubit učitelovo porozumění tomu, jak principy plánování učební jednotky pomáhají procesům čtení u žáka, bezpečněji nacházet nosnou myšlenku nebo velký prožitek podávaný textem a stanovovat cíl práce s textem srozumitelně a bez frází nebo zastaralých představ,
sledovat procesy čtení a myšlení při rozmanitých postupech a metodách výuky. Dosažení cílů účastník prokáže vyhledáním tří textů použitelných pro jednu dvouhodinu ve výuce v 4.-5. ročníku ZŠ, zpracováním jejich didaktického potenciálu a navržením aktivit, v kterých učitel účinně a cíleně podporuje rozvoj čtenáře.
Požadavkem na absolutorium je kromě toho plná a aktivní prezence v setkáních, prostudování předepsaných odborných pramenů a pořízení profesně informovaných osobních záznamů o učitelově pohledu na danou problematiku.
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Lecture course concentrated on key issues of the didactics of teaching literature, namely on possible conceptions of literary education at elementary schools. It includes the reflection of current state, methods of literary education, the analyses of textbooks and readers, and on the assessment of the results of teaching.