Účastníci semináře se při práci s básnickými i povídkovými texty budou učit rozvíjet a kultivovat dialog, který pomáhá při interpretaci a hledání smyslu literárního díla. Budeme zjišťovat, jak náš estetický zážitek a naše pochopení textu souvisí s konkrétními výrazovými prostředky použitými v daném v textu a budeme se učit uplatňovat lingvistické jevy a pojmy tak, aby netrčely z rozboru jako sláma z bot, ale napomáhaly jak kráse literárního díla, tak kultuře našeho hovoru o umění.
K zápočtu se bude třeba soustavného aktivního zapojování studenta do hovoru v semináři, dále se bude požadovat, aby měl vypracována písemná zadání z průběhu semestru (reflexe literárních textů ze semináře).
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2008)
Seminars on specific methodologically worked out topics teach the student to do independent research and creative interpretation of works of literature in varying aspects and by varying methods.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (01.06.2005)
Gebhartová, V.: Obsah a členění knih pro malé děti a perspektivy jejich vývoje. In: Dítě a kniha. Praha 1978
Heřman, Zd.: Říkat pravdu s úsměvem. Albatros, Praha 1984