Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (04.02.2021)
Studenti se teoreticky a následně prakticky seznamují s aktivizačními metodami a formami práce ve výuce chemie.
Jedná se např. o exkurze, únikové hry, didaktické hry, realizace chemické show/divadla a další aktivizační metody.
Poslední úprava: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. (08.12.2011)
Modern conception of teaching chemistry on grammar schools. Practical using of some activiting methods and forms of teaching and evaluating.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Petr Distler, Ph.D. (10.10.2021)
Responzivní výuka (Harry Fletcher-Wood)
Psychologie dítěte (Jean Piaget)
Tvořivost (techniky a cvičení) (Marie Königová)
Psychodidaktika (Škoda, Doulík)
Moderní didaktika (Robert Čapek)
Líný učitel (Robert Čapek)
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (26.08.2020)
Moderní didaktika (Robert Čapek)
Líný učitel (Robert Čapek)
Psychologie dítěte (Jean Piaget)
Tvořivost (techniky a cvičení) (Marie Königová)
Psychodidaktika (Škoda, Doulík)
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (26.08.2020)
Zápočet:
80% prezence na konaných seminářích. Aktivní účast na seminářích
Zkouška: Prezence vlastní tvorby – výuka předmětu chemie s podporou aktivizačních metod a forem práce
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (26.08.2020)
80% attendance at seminars. Active participation in seminars
Exam: Own presentation of selected topic- teaching the subject of chemistry with the support of activation methods and forms of work
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (04.02.2021)
Metody a formy práce: Studenti se teoreticky a následně prakticky seznamují s aktivizačními metodami a formami práce ve výuce chemie. Jedná se např. o exkurze, únikové hry, didaktické hry, realizace chemické show/divadla a další aktivizační metody.
Očekávané výstupy: Student … se na základě dostupné literatury teoreticky seznámí s vybranou aktivizační metodou. … připraví úsek VH, do kterého inkorporuje vybranou aktivizační metodu. … porovnává vybrané aktivizační metody. … uvede výhody a nevýhody vybraných aktivizačních metod ve výuce chemie.
Učivo / témata: Student rozšíří a do větší hloubky rozvine své portfolium aktivizačních metod: Aktivizační metody: cyklus C-M-I-A-R-E Kritické myšlení a metody na jeho rozvoj (RWCT), cyklus E-U-R Práce s výukovými videi (např. němé video, metoda jedno slovo, INSERT tabulka apod.) Badatelsky orientovaná výuka, úrovně, 5E model Mobilní aplikace Výukový cíl a práce s ním, Bloomova taxonomie cílů Teorie učení Fáze vyučovací hodiny (motivační, expoziční, fixační…) Formativní, sumativní hodnocení
Poslední úprava: doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. (26.08.2020)
Mobile applications in teaching chemistry
Didactic game - eg. escape games in teaching chemistry...