|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (20.07.2023)
kameramanské tvorby bude dále prohlouben setkáním s hosty – kameramany světového formátu. předpoklady a další požadavky: Obecná znalost dějin filmu. Povědomí o zásadních dílech světové kinematografie a klíčových zlomových bodech v historii kinematografie. Aktivní zájem o film. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (20.07.2023)
Student získá základní představu o práci kameramana na audiovizuálním díle. Současně si uvědomí nezanedbatelný vliv techniky na výslednou estetiku AV díla. Získané znalosti |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Čeněk (24.09.2023)
obsah kurzu: PŘEDNÁŠKY POVEDOU: doktorand Katedry kamery FAMU Ondřej BELICA dramaturg festivalu Kamera Oko Jakub FELCMAN |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (20.07.2023)
Krátká analýza (1-2 normostrany) vybrané filmové scény a rozbor použitých vyjadřovacích |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (20.07.2023)
doporučená nebo povinná literatura: Periodika: American Cinematographer magazine, ISSN 0002-7928 British Cinematographer, ISSN 1477-1020 Sight & sound, ISSN 2515-5164 Iluminace, ISSN 0862-397X ALTON, John, 1995. Painting with light. Berkeley: University of California Press. ISBN 978-0- 520-08949-5. BARAN, Ludvik, 1989. Zázraky filmového obrazu. Praha: Panorama. ISBN 80-7038-036-5. BERGERY, Benjamin, 2002. Reflections: Twenty-One Cinematographers At Work. 1st edition. Hollywood, California: A S C Holding Corp. ISBN 978-0-935578-16-4. BORDWELL, David, 2007. Dějiny filmu : přehled světové kinematografie. 2. vyd. Praha: AMU. ISBN 978-80-7331-207-2. ŠOFR, Jaromír, 2014. Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu. Praha: NAMU. ISBN 978-80-
7331-274-9. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (20.07.2023)
DATA VÝUKY: |