|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.07.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.07.2018)
Cílem předmětu je seznámení se základními metodami osobnostně sociálního rozvoje. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.07.2018)
Základní: Fontana, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha: Portál, 2014. 383 s. ISBN 978-80-262-0741-2. Malach, J; Rozsypalová, M. ed. Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. 132 s. ISBN 978-80-7464-652-2. Radová, L. Nová role učitele, podstata a specifika osobnostně sociálního rozvoje: závěrečná práce studia "Koordinátor školního vzdělávacího programu". Vyd. 1. Praha: Nár. institut pro další vzdělávání, 2010. 32 s. ISBN 978-80-86956-59-6. Sannwald, R.; Schulte-Markwort, M.; Resch, F. ed. Psychoterapeutické dovednosti. Překlad Petr Babka. Vydání první. Brno: Emitos, 2015. 172 s. ISBN 978-80-87171-45-5.
Doporučená: EYRE, L.; EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám. Praha : Portál, 2000. 156 s. ISBN 80-7178-360-9 HOPPE, S.; HOPPE, H.; KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha : Portál, 2001. 197 s. ISBN 80-7178-434-6 Kolář, J. Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 260 s. ISBN 978-80-210-6297-9. KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha : Galén, 2005. 297 s. ISBN 80-7262-347-8 Nešpor, K Sebeovládání:stres, rizikové emoce a bažení lze zvládat! Praha: Portál, 2015. 151 s. ISBN 978-80-262-0827-3. PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova: nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha : Grada, 1994. 322 s. ISBN 80-85623-98-6 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (01.09.2021)
- Aktivní účast na hodinách včetně účasti na zde prezentovaných aktivitách.
- Maximálně jedna absence z čtyř setkání. Nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc.
- Příprava a prezentace aktivity osobnostně sociálního rozvoje na hodině a odevzdání písemných podkladů.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.07.2018)
1. Metody poznání sebe sama a své úlohy ve skupině. 2. Způsoby vnímání druhých lidí a rizikového chování. 3. Upevňování psychosociálních kompetencí potřebných pro zvládání náročných situací v osobním životě, v pedagogické práci i v práci s klienty. 4. Principy a nácvik vhodné komunikace v profesně specifických situacích. 5. Zvládání a prevence zátěžových situací. 6. Tvorba pozitivního psychosociálního klimatu ve skupině dětí a mládeže. Sociálně etické techniky využitelné v rámci širších výchovných programů a podpory zdraví. |