Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Předmět na navazuje na Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví. Předmět rozvíjí dovednosti zaměřené na didaktickou transformaci školního kurikula vzdělávacího oboru Člověk a zdraví do edukační reality. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví. Důraz je kladen na plánování výuky a práci s přípravou na výuku.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
The course builds on the Introduction to the Didactics of Health Education. The course develops skills focused on the didactic transformation of the school curriculum in the educational field of Human and Health into educational reality. The course contributes to the development of didactic thinking of teaching students to meet the expected outcomes of the educational area Man and Health in school practice. It emphasizes the systematic understanding of teaching, explains the application and integration concept of health education. Emphasis is placed on teaching planning and work with preparation for teaching.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Cílem kurzu je rozvoj studentů v oblasti sociálních dovedností vedení třídy a utváření klimatu třídy rozvíjející příležitosti k učení žáků. Studenti volí,realizují a vyhodnocují metody a formy výuky vzhledem ke stanoveným cílum. Reflektují vlastní komunikační a prezentační dovednosti.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
he aim of the course is to develop students in the social skills of classroom management and to create a classroom climate that develops learning opportunities for students.Students choose, implement and evaluate teaching methods and forms with respect to the set goals.They reflect their own communication and presentation skills.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 137 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 13 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 12 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 30 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 35 hodin.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK.
VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada.
PASCH, M. & et. al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
PETTY, G. (2006). Moderní vyučování. Praha: Portál.
PRŮCHA, J. (2005). Moderní pedagogika. Praha: Portál.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2016). MŠMT.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
aktivní práce v seminářích
příprava mikrovýstupu
plnění úkolů oborového portfolia.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
ctive participation in lessons
lesson model preparation
fulfillment of branch portfolio tasks.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Příprava učitele na výuku
Plánování
Hodnocení naplánovaného a realizované postupu
Projektvání výuky z hediska činnosti učitele
Projektování výuky z hediska činnosti žáků
Práce s výukovým cílem
Metody a formy výuky
Deduktivní a induktivní přístup k výuce
Badatelské hodiny.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Teacher preparation for teachingPlanning
Evaluation of the planned and implemented procedure
Designing teaching from the perspective of the teacher's activities
Designing teaching from the perspective of students' activities