|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (24.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (24.01.2024)
Cílem výuky je příprava studentů na roli učitele prostřednictvím reflexe potřeb a hledání scénářů úspěšné adapatace. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (01.02.2024)
Předmět bude organizován ve třech setkáních v průběhu semestru 1. setkání 26.2. 13:00 - 15:15 na Pedagogické fakultě UK místnost dle rozvrhu 2. setkání na ZŠ Partyzánská v České Lípě 9:00 - 13:00 termín dle výběru studenta 18.3. nebo 26.3. 3. setkání 22.4. 13:00 - 15:15 nas Pedagogické fakultě UK místnost dle rozvrhu |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (31.01.2024)
1. 26.2. 13:00 - 15:15 Prezenční setkání – Strasti a slasti začínajících učitelů - Praha Úvodní setkání kurzu je zaměřeno na mapování potřeb začínajících učitelů, krystalizaci témat, která budou analyzována v rámci kurzu. Pozornost bude zaměřena především na: · Adaptační proces začínajících učitelů · Úskalí výchovně vzdělávacího procesu – cíle výuky, nástrahy klasifikace a její kritéria, adaptace začínajícího učitele do struktury školy, definování potřeb začínajícího učitele · Metodická připravenost začínajícího učitele · Jak předejít a čelit konfliktům – já jako začínající učitel a mé okolí – rodiče, spolupracovníci, žáci · Psychohygiena začínajícího učitele jako prevence předčasného odchodu začínajících učitelů z praxe · Sdílení zkušeností – videohospitace jako nástroj (sebe)reflexe Praktické výstupy ze setkání: · Písemný rozbor modelové hodiny (videohospitace) 2. 18.3. nebo 26.3. 9:00 - 13:00 Výjezdní setkání – Setkání s praxí – ZŠ Partyzánská Česká Lípa (V průběhu semestru bude více termínů k výběru) Druhá část semináře je zaměřena na poznání praxe v prostředí základní školy. Studenti během návštěvy ZŠ Partyzánská absolvují: · Náslechy s následnými rozbory ve výuce (volba dle aprobace) · Diskusi s týmem začínajících učitelů, kteří jsou součástí ped. sboru na ZŠ Partyzánská · Setkání s Metodičkou pedagogického rozvoje · Účast na pracovní poradě týmu/ rodičovských schůzkách – stínování · Diskusní klub se žáky školy · Setkání se zástupci školského poradenského pracoviště – speciální pedagog, školní psycholog, Podrobný program je závislý na termínu realizace výjezdního setkání Praktické výstupy ze setkání: · SWOT analýza zaměřená na mapování prostředí ZŠ Partyzánská
3. 22.4. 13:00 - 15:15 Prezenční setkání – Co jsme přivezli z České Lípy (a poznali v rámci kurzu) - Praha Závěrečné blokové setkání je zaměřeno na: · reflexi výjezdního setkání · praktickou ukázku metod používaných ve výuce · práce s žákovským kolektivem · spolupráce s pedagogy – učící se skupina, sdílení zkušeností, · nastavení spolupráce s asistentem pedagoga Praktické výstupy ze setkání: · zásobník metodických aktivit pro práci ve vyučovací hodině |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (24.01.2024)
Odevzdání praktických výstupů navázaných na jednotlivá setkání: setkání 1: Písemný rozbor modelové hodiny (videohospitace) setkání 2: SWOT analýza zaměřená na mapování prostředí ZŠ Partyzánská setkání 3: Zásobník metodických aktivit pro práci ve vyučovací hodině |