Základní literatura:
Ashley Chiu, M.S., C. Aaron Price, Ph.D, Elsie Ovrahim, M.Ed (2015) Supporting Elementary and Middle School STEM Education at the Whole-School Level: a Review of the Literature. Paper presented at NARST 2015 Annual Conference. Science Leadership Initiative. Museum of Science and Industry Chicago.
Brockmeyerová-Fenclová, J., Čapek, V., & Kotásek, J. (2000). Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, 50(1), 23-37.
Eurydice. (2006). Science teaching in schools in Europe: Policies and research.
Nistor, A., Gras-Velazquez, A., Billon, N., & Mihai, G. (2018). Science, Technology, Engineering and Mathematics Education Practices in Europe. Scientix Observatory report.
Kroufek, R., Jáč, M., Janštová, V., Pražáková, M., & Čiháková, K. (2020). Výzkum v didaktice biologie, geologie a environmentální výchovy v České republice v letech 2008-2018. Scientia in educatione, 11(1), 43-58.
Stuchlíková, I., Janík, T., Beneš, Z., Bílek, M., Brücknerová, K., Černochová, M., ... & Gracová, B. (2015). Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita.
Tsivitanidou, O. E., Gray, P., Rybska, E., Louca, L., & Constantinou, C. P. (Eds.). (2018). Professional development for inquiry-based science teaching and learning. Springer International Publishing.
Doporučená literatura (výběrově):
Dolin, J., & Evans, R. (Eds.). (2017). Transforming assessment: Through an interplay between practice, research and policy (Vol. 4). Springer.
Zahraniční a v ČR vydávaná periodika z oblasti vzdělávání v biologii (EJSE, IJSE, Biologie, chemie,zeměpis,, Scientia in educatione, ARNICA, a další) a pedagogiky, resp. pedagogické psychologie.
|