|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (21.08.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (09.08.2017)
Cílem předmětu je základní vhled do oborové didaktiky - tedy didaktiky přírodovědné. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (30.01.2021)
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání OKN01B116A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky (cca 6 h). Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně, a to formou videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Videopřenášky pro vás budu postupně nahrávat do moodle. V moodle naleznete i další podklady a přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link Úkolů Vám zadám celkem 5. On-line setkání 18. 2. 2021 a 31. 3. 2021 proběhne nejspíš v Google meet. Před ním dostanete informační e-mail přes SIS (zkontrolujte si, zda je vaše e-mailová adresa v SIS funkční). Podívejte se také na Podmínky zakončení předmětu, než si předmět zapíšete. Kateřina Jančaříková |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (30.01.2021)
Odkaz na moodle kurz s podklady k výuce DPKPV (Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání) na http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3948#section-2
Povinná: Jančaříková, K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání (2019).
Doporučená: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Altmann, A. Úvod do didaktiky biologie. Praha : SPN : Ústav pro učitelské vzdělání UK v Praze. první vyd. 1974 s. 320. Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Řehák, B. Vycházky do přírody. 1. vyd. Praha : SPN, 1968. 244s. Řehák, B. Vyučování biologii na základní devítileté škole a střední všeobecné škole : Příspěvek k didaktice biologie. Praha : Svoboda, 1967. 2. vyd. opravené. 296 s. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (09.08.2017)
Výuka probíhá kombinovanou formou. Ke splnění předmětu je nezbytná domácí práce studenta. Výukové bloky obsahují přednášky za pomoci PowerPointových prezentací, diskusi nad přednášenými tématy a úkoly, které studenti plnili. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (09.08.2017)
Pro tento předmět je spuštěna podpora v moodlu. Prosím všechny, aby se do moodle kurzu včas přihlásili na http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3948#section-2 I. Teoretické znalosti
II. Metodologické znalosti
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (30.01.2021)
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání OKN01B116A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky (cca 6 h). Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně, a to formou videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Videopřenášky pro vás budu postupně nahrávat do moodle. V moodle naleznete i další podklady a přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link Úkolů Vám zadám (přes moodle) celkem 5. Termín jejich odevzdání je nejpozději do 25.4.2021. Úkoly budu kontrolovat najednou od 26.4. do 4.5. Ke dvěma z nich budete potřebovat předškolní děti (nejméně dvě), tak si to prosím naplánujte tak, abyste je mohli splnit. On-line setkání 18.2.2021 a 31.3. 2021 proběhne nejspíš v Google meet. Před ním dostanete informační e-mail přes SIS (zkontrolujte si, zda je vaše e-mailová adresa v SIS funkční). K úspěšnému zakončení předmětu a získání KZ je třeba získat min. 150 (z 300 možných) a) odevzdání průběžných 5 úkolů - (každý za 20 bodů) - dodržení termínů odevzdání je nezbytnou podmínkou, pozdě odevzdaný úkol bude hodnocen 0 body, b) účast na on-line setkání (max. 100 bodů), c) závěrečný on-line test (max. 100 bodů). Hodnocení On-line test v moodle 25 otázek á 4 body, 100 bodů maximálně Průběžná práce – 5 úkolů á 20 bodů za jeden, 100 bodů maximálně Účast na on-line setkání = 100 bodů. Za přítomnost - mínus poměrná část. Výsledky KZ 150 – 199 dobře 200 – 249 velmi dobře 250-300 výborně Těším se na Vás Kateřina Jančaříková
Studentům s SPU je poskytována podpora. Je ovšem třeba, aby se o ni přihlásili s předstihem. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (09.08.2017)
Pro tento předmět je spuštěna podpora v moodlu. Prosím všechny, aby se do moodle kurzu včas přihlásili na http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3948#section-2 |