Souvislá pedagogická praxe z chemie I - MDPSCH007
|
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (18.08.2022)
Studenti během souvislých praxí: - vytvářejí přípravu na vyučovací jednotku, - volí vhodné výukové postupy (využití široké škály forem, metod a technik) a postupy hodnocení s důrazem na formativní hodnocení, - sestavují učební úlohy a vhodně je zařazují, - využívají vhodné materiální didaktické prostředky (didaktická technika, učební pomůcky), výukové prostory a jejich vybavení, - využívají odpovídající metodické pomůcky a učební textové, hypertextové a multimediální pomůcky, - adekvátně vedou výuku chemie, efektivně ji organizují, - didakticky zprostředkovávají učivo (metodická analýza učiva), - při výuce chemie pracují individuálně nebo týmově s heterogenní skupinou žáků a diferencovaně podporují učení žáků podle jejich individuálních potřeb (včetně žáků se SVP), - při přípravě i výuce využívají metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností chemie, - berou ohled na žákovo pojetí učiva (práce se zkušeností žáků, zvláště práce s miskoncepcemi), - používají vhodnou pedagogickou komunikaci a odpovídající řízení sociální komunikace žáků, - spoluutvářejí vhodné klima třídy, - reflektují průběh výuky i dosažené výsledky, a to na základě formativních principů, pedagogické reflexe a sebereflexe, - reflektují průběh výuky s využitím žákovských, kolegiálních, popř. externích hodnocení, - na základě provedeného hodnocení a sebehodnocení navrhují, je-li to potřebné, a přijímají případná opatření směřující ke změně pedagogických přístupů či výukových postupů. Rozsah: Požadavky na jednu souvislou praxi: 30 hodin, z toho alespoň 10 hodin přímé výuky studenta, včetně jednoho laboratorního cvičení (dvouhodinový blok se počítá za jednu vyučovací jednotku). Fakultní učitel diskutuje se studentem přípravu, je facilitátorem pedagogické praxe a současně mentorem. Po skončení výuky reflektuje fakultní učitel se studentem vyučovací jednotku, diskutují odbornou a didaktickou správnost, možnosti vedení výuky, výzvy pro další výuku. Fakultní učitel sleduje progres studenta a upozorňuje jej na případné opakující se nedostatky, zároveň může nabízet způsoby řešení. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (12.02.2020)
Příručka k pedagogickým praxím, 2020: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/metodika-praxe-prf-uk-jednostranne.pdf Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (28.09.2020)
Požadavky k zápočtu: - účast na organizačním setkání před praxemi - doručit formuláře A, B, C - hospitace 5-6 chemických hodin, zapisovat si postřehy, o kterých se bude diskutovat na závěrečném setkání - výuka 16 vyučovacích jednotek (z čehož 2 jsou laboratorní cvičení) - doručit všechny materiály z příprav na výuku chemie (pracovní listy, testy, chemické hry, atd. - vlastní reflexe absolvované praxe v rozsahu min 1/2 strany |