|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (06.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (06.02.2020)
DAWSON, C. Introduction to Research Methods: 5th edition. How To Books, Oxford, 2019. GRATTON, CH., JONES, I. Research Methods for Sports Studies: Third Edition. Routledge, 2015. GREETHAM, B. How to Write Your Undergraduate Dissertation, Palgrave, 2014. HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2009. KERLINGER F. N., & LEE H. B. Foundations of behavioral research 4th ed. Holt, NY, 2000. ISBN-10: 0155078976 MUSÁLEK, M. (2014). Development of test batteries for diagnostics of motor laterality manifestation - link between cerebellar dominance and hand performance. Praha: Karolinum. 251 s. ISBN 978-80-246-2285-9 OCHRANA, F. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. ŠTOCHL, J. & MUSÁLEK, M. A practical guide to pilot standardization of tests. Acta Universitatis Carolinae, 2009, 45, 2, 5-15. THOMAS, J. R., NELSON, J. K., & SILVERMAN, S. J. Research methods in physical activity. Human kinetics, 2005. ISBN-10: 0-7360-8939-X TROCHIM, W. M. K., DONNELLY, J. P. The Research Methods Knowledge Base. Atomic Dog Publishing, Cincinnati, OH., 2006. ISBN-13: 978-1592602919. WALKER, I.Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada, 2012. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (06.02.2020)
Z: Vypracování úkolů v rámci cvičení ZK: Obhájení projektu výzkumné studie závěrečné práce |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D. (10.09.2023)
Výuka je rozložena do několika částí, ve kterých studenti plní zadané úkoly Přednášky: 1. Závěrečná práce její důelžitost: Vyhledávání relevantních zdrojů: PRISMA statement a zásady pro systematická review. Silná teoretická východiska 2. Klíčová slova a Search formula, ukázky vyhledávání v nejznáměnších databázích Ebschohost, PubMed, Scholar, WoS 3. Analýza dat: jak se orientovat ve zjištěných výsledcích v publikacích - tabulky, grafy, 4. matice, path diagramy 5. Zásady pro formulaci výzkumného problému - podklady, východiska a vlastní invence 6. Spojení definovaného výzkumného problému s cílem a zejména výzkumnou hypotézou; odlišnosti v rámci kvantitativního a kvalitativního výzkumu 7. Design výzkumu - typ výzkumné studie specifika (průřezové, longitudinální, experimentální designy) 8. Výzkumný soubor: velikost, přístupy pro odhad velikosti souboru v návaznosti na typ výzkumné studie 9. Diagnostické nástroje; experimentální faktory: problematika závislých a nezávislých proměnných 10. Diagnostické nástroje: jejich relevance (validita, reliabilita, objektivita), výběr nástroje s ohledem na cíl výzkumné studie 11. Logistika sběru dat: čas, examinátoři, náhodné chyby tvořené probandy - vše co zkresluje, nebo může zkreslit mnou získaná data 12. Kvalitativní výzkum: výzkumný soubor, specifika ve vztahu k typu kvalitativní studie, role výzkumníka (například integrace do zkoumané skupiny) 13. Kovariační proměnné: mít pod kontrolou proměnné, které mohou falešně měnit míru vztahu, odlišností apod…. (pohlaví, věk, motorická zkušenost) 14. Závěrečné shrnutí kompetencí Semináře: 1. - 13. Cílem předmětu je připravit se na vlasntí závěrečnou práci a mít po sabolvován předmětu v ruce návod, jak práci sestavit. Proto pro každý seminář budou studenti dostávat úkol, který vypracují a bduou prezentovat na následující výuce Budou prezntovat vymezení kritérií, pro vlastní sběr relevantních zdrojů, budou interpretovat výsledky z tabulek a grafů ze studií, které naleznou ve výzkumných databázích, studenti budou sami fornulvoat výzkumný problém, cíl otázky (pokud to bude relevantní) a další. |