|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. 1. vyd. Praha: ISV, 1998. HOLANOVÁ, R. Jak reklamní texty ovlivňují vyjadřování středoškolských studentů. Český jazyk a literatura, 2010-2011, roč. 61, č. 3, s. 118-125. Pacovská, Jasňa. K hlubinám študákovy duše: didaktika mateřského jazyka v transdisciplinárním kontextu. 1. vyd. V Praze: Karolinum, 2012. 242 s. Acta Universitatis Carolinae. Philologica. Monographia, 166. ISBN 978-80-246-2152-4 RYBOLOVÁ, Jitka. Stylové rysy vybraných psaných projevů adolescentů. Český jazyk a literatura, 2011-2012, 62(3), s. 117-121. ISSN 0009-0786. SCHNEIDEROVÁ, Soňa et al. Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovu v českém jazyce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. 114 s. ISBN 978-80-7603-239-2. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999, 2. vyd. 2005. ŠTĚPÁNÍK, S. O nutnosti obsahově zaměřeného přístupu v didaktice češtiny. Didaktické studie, 2019, roč. 11, č. 1, s. 13–25. Zahraniční: Učebnice českého jazyka: Časopisy Český jazyk a literatura, Pedagogická orientace, Komenský, Didaktické studie... Literatura obsažená v kurzu v moodle: Didaktika českého jazyka III (Evaluační a autoevaluační strategie v práci budoucího učitele): Kurz: Didaktika českého jazyka III (Evaluační a autoevaluační strategie v práci budoucího učitele) (cuni.cz) (student zvolí tři tituly dle svého výběru)
NEZBYTNÁ JE ZNALOST NEJNOVĚJŠÍCH OBOROVÝCH STYLISTIK A PRAGMATIK ČEŠTINY, O NĚŽ STUDENT OPÍRÁ DIDAKTICKÉ APLIKACE. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (12.09.2021)
Podmínkou přistoupení ke zkoušce je odevzdání úkolu do moodle (Kurz: Didaktika českého jazyka III (Evaluační a autoevaluační strategie v práci budoucího učitele) (cuni.cz)) Ústní zkouška prověří teoretickou znalost zadané studijní literatury, kurikulárních a edukačních materiálů a hlavních témat současné didaktiky podle výukových situací pro SSZ - komunikační a slohová výchova (ot. č. Otázky: 8, 36, 46, 47, 48, 49, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71). Praktická část vychází z výukových situací pro SZK - dostupné na webu katedry (sekce Pro studenty - Státnice). |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
Ke zkoušce se smí přihlásit studenti, kteří splnili tyto podmínky: 2. Příprava jedné výukové situace (viz web katedry https://kcj.pedf.cuni.cz/PEDFKCJ-46.html) vztahující se obsahově k Didaktice ČJ III a její prezentace v semináři (fokusové skupiny). 3. Odevzdají úkol do moodle (viz požadavky níže). |