|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (12.09.2021)
Cílem souvislé pedagogické praxe je osvojení si, resp. další prohloubení kompetencí učitele českého jazyka, se zvláštním důrazem na 3. vzdělávací stupeň. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (12.09.2021)
Čechová, M.; Styblík, V.: Čeština a její vyučování. Praha : SPN, 1998. Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchovy. Praha : Karolinum, 2005. Štěpáník, S.; Šmejkalová, M.: Průvodce začínajícího češtináře. Praha: PedF UK, 2017. Tonucci, F.: Vyučovat nebo naučit? Praha : SVI PedF UK 1994. učebnice českého jazyka a literatury pro 3. stupeň |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (12.09.2021)
Důležité organizační informace budou sděleny na prvním semináři. Účast nutná! Pedagogickou praxi lze konat primárně ve školách a u učitelů z předloženého seznamu, jiné školy a jiní vyučující budou schvalováni pouze po dohodě s vedoucím praxe. Během souvislé pedagogické praxe se posluchači aktivně zapojují do výchovně vzdělávacího procesu na vybrané střední škole, přebírají úvazek svého fakultního učitele a pod jeho vedením plní roli učitele. Účastní se i dalších činností souvisejících s během školy - dozory, schůze apod. Nejpozději třetí den po zahájení praxe studenti dodají vedoucímu praxe rozvrh s vyznačenými vyučovacími hodinami. Dále dodají smlouvu pro vedoucího učitele praxí ve dvou vyhotoveních - k dispozici na katedře.
POŽADAVKY K UDĚLENÍ ZÁPOČTU: · student absolvuje nejméně 4 hodiny náslechů · student odučí nejméně 12 hodin · student plánuje a reflektuje společně s učitelem nejméně 12 hodin
Obsah portfolia z praxe · titulní strana: Vaše jméno, ročník, aprobace, název školy na praxi, jméno učitele, u něhož jste praktikovali, datum odevzdání · 1 reflektovaný záznam z hospitací u vedoucího učitele · 12 stručných záznamů vyučovacích hodin (max. 12 normostran) · 1 reflektovná příprava/audionahrávka 1 odučené hodiny (jazyková, slohová a komunikační výchova) · hodnocení vedoucího/fakultního učitele Pravopisné a gramatické chyby, jakož i nedostatečná znalost oborového obsahu budou důvodem k neudělení zápočtu.
Součástí požadavků k zápočtu je také účast na reflektivních seminářích, povolena je jedna neomluvená absence.
Studenti, kteří budou vykonávat praxi mimo Prahu - po předchozí dohodě s vedoucím praxe, k portfoliu z praxe přiloží audio nahrávku minimálně 1 vyučovací hodiny. Téma hodiny musí být jazykové, ne literární. Zápočet bude udělen až po analýze nahrávky vedoucím praxe.
Studentům, kteří vyučují na základní škole, nelze praxi II uznat, neboť se jedná o praxi na SŠ. Pedagogickou praxi konají i studenti, kteří na SŠ již vyučují; pochopitelně tam, kde jsou zaměstnáni.
Portfolio je třeba odevzdat vedoucímu praxe nejpozději do 12. prosince 2021, a to v elektornické podobě. |