|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)
Plantenga, J., Remery, Ch. The provision of childcare services - A comparative review of 30 European countries. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2009. EACEA, Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Praha: ÚIV, 2010. ISBN 978-92-9201-025-6. EUROPEAN COMMISSION/EACEA/EURYDICE/EUROSTAT. Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe. 2014 Edition. Eurydice and Eurostat Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014. PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2012, 334 s. ISBN 978-80-262-0191-5. SYSLOVÁ, Zora, Irena, BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Komparace české a zahraniční studie. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014. ISBN 987-80-7478-354-8. Další studijní texty a materiály ke kurzu budou v elektronické podobě ke stažení na moodle. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)
Přednáška, diskuze, práce s texty a video záznamy, skupinová práce. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)
Studenti získají zápočet na základě docházky (min. 80 %), skupinového či individuálního referátu předneseného v hodině a aktivní účasti na semináři. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)
- Vzdělávání a sociokulturní rozdíly v kontextu evropských zemí - Rámcové podmínky pro práci se sociokulturně heterogenní skupinou na příkladu vybraných zahraničních vzdělávacích programů a pedagogických konceptů - Podpůrná opatření a programy pro děti se sociokulturním znevýhodněním v předškolním věku v ČR a v zahraničí - Příklady programů zaměřených na rozvoj jazykové a komunikační kompetence dětí předškolního věku - Odraz náboženství a kultur v pedagogické práci předškolních zařízení
|