|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Cílem je vytvoření podmínek pro získání kontextového náhledu na vzdělávací politiku, na její aktéry, strategie státu, Evropské unie a globálních aktérů (OECD, UNESCO). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Povinná literatura: KALOUS, J. a VESELÝ, A. (2006). Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha: Karolinum. KALOUS, J. a VESELÝ, A. (2006). Vzdělávací politika České republiky v globálním kontextu. Praha: Karolinum. STROUHAL, M. & ŠTECH, S. (Eds.) (2017). Vzdělávání a dnešek. Praha: Karolinum. KOHOUTEK, J., VESELÝ, A., ŠPAČKOVÁ, Z. & kol. (2015). Vzdělávací politika. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. VESELÝ, A. (2013). Vzdělávací politika: rozdílná vymezení, předpoklady a implikace. Pedagogická orientace, 23(3), 279–297. Strategické dokumenty vzdělávací politiky do roku 2030 (ČR, EU, OECD, UNESCO)
Doporučená literatura: GREGER, D., SIMONOVÁ, J., STRAKOVÁ, J. (Eds.) (2015). Spravedlivý start? Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu na základní školu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. JANÍK, J., PORUBSKÝ, Š. (Eds.) (2020) Curriculum Changes in Visegrad four: three decades after. Waxmann. LIESMANN, K. P. (2009). Teorie nevzdělanosti: Omyly společnosti vědění. Praha: Academia. MATĚJŮ, P., J. STRAKOVÁ, J. & A. VESELÝ. (2010) Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení. Praha: SLON. PAPA, R. & ARMFIELD, S. W. J. (Eds.) (2018). The Wiley Handbook of Educational Policy Nedford (USA). WALTEROVÁ, E., ČERNÝ, K., GREGER, D. & CHVÁL, M. (2010). Školství-věc (ne)veřejná? Názory veřejnosti na školu a vzdělávání. Praha: Karolinum. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Hlavní témata předmětu: 1. Vzdělávací politika jako obor 2. Tvorba vzdělávací politiky a její nástroje 3. Úrovně a aktéři vzdělávací politiky 4. Vzdělávací politika Evropské unie 5. České vzdělávání v mezinárodním kontextu 6. Kritická místa českého vzdělávacího systému 7. Vztah vzdělávací politiky, výzkumu a praxe 8. Vzdělávání a trh práce 9. Systém hodnocení kvality vzdělávání 10. Koncept kvalitní školy a jeho podpora ve vzdělávací politice 11. Kurikulární politika a reformy kurikula 12 Trendy a aktuální problémy vzdělávací politiky |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Zkouška (+ distanční aktivity) Písemný test |