|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (23.08.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (12.04.2019)
Orientace v základních informačních zdrojích hudební pedagogiky, ve specifice výzkumných metod a v možnostech diagnostiky hudebnosti. Osvojení hudebně psychologických poznatků, nezbytných pro koncipování empirických testů hudebnosti. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (14.02.2023)
2 kredity/60 hod., předmět je zakončen zápočtem Plánované aktivity studentů: 8 hod. přímé výuky, 28 hod. samostudium, 12 hod. koncipování prověrky hudebnosti, 12 hod. studium referátů k informačním zdrojům a vypracování požadavků k zápočtu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (12.04.2019)
Povinná literatura: VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. 3. aktual. vyd. Praha: Karolinum 2017. 162 stran. ISBN 978-80-246-3621-4. SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H., Hudební psychologie pro učitele. 2. přepracované a doplněné vydání, první v nakladatelství Karolinum. Praha: Karolinum, 2013. 408 stran. ISBN 978-80-246-2060-2. Doporučená literatura: HOLAS, M, VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha: SPN 1987. 143 stran. POLEDŇÁK, I. aj. Hudební věda – II. díl. Praha: SPN 1988. ISBN 14-564-88. HOLAS, M. Úvod do psychologie hudby. Hudební diagnostika. Praha: SPN 1990. 127 stran. HOLAS. M. Úvod do hudební diagnostiky. Praha: SPN 1985. ISBN 17-213-85. SEDLÁK, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha: Supraphon 1989. ISBN 80-7058-073-9. POLEDŇÁK, I. Stručný slovník hudební psychologie. Praha: Supraphon 1984. ISBN 02-008-84. DRÁBEK, V. Stručný průvodce hudební psychologií. Praha: UK PedF 2004. ISBN 80-7290-161-3. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (14.02.2023)
Obsah předmětu: 1. Úvod do muzikologické problematiky, hudební pedagogika, primární a sekundární informační zdroje v hudební pedagogice. Režim diplomové práce. 2 Techniky práce s informačními zdroji. Bibliografické citace. Práce s poznatky. Etika vědecké práce. Strukturace teoretické části diplomové práce. 3. Logika výzkumu, obsahová a metodologická stránka výzkumu. Předmět a cíle výzkumu, pracovní hypotézy. Strukturace výzkumné zprávy. 4. Výzkumné metody a techniky v hudebně výchovné praxi. 5. Hudební psychologie jako hraniční vědní disciplína, základní hudebně psychologické kategorie a jejich charakteristika. 6. Klasifikace hudebních činností, schopností a dovedností. 7. Hudební sluch, možnosti jeho diagnostiky a rozvoje. 8. Rytmické, tonální a harmonické cítění a jejich vývojové zvláštnosti u dětí mladšího školního věku. 9. Hudebně intelektové schopnosti. 1o. Hudebně tvořivé schopnosti a možnosti jejich identifikace. 11. Standardizované testy hudebnosti. Principy tvorby empirické kolektivní prověrky hudebnosti. 12. Zápočtová hodina. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (14.02.2023)
Reflexe na prostudované referáty studentů prezenčního studia k informačním zdrojům v hudební pedagogice. Vypracování modelů na základní typy bibliografických citací Znalost výzkumných metod a technik, použitelných v hodinách HV Koncipování a písemné odevzdání kolektivní prověrky hudebnosti |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (15.02.2023)
Kurz v Moodle |