Předmět je zaměřen na interpretaci dat získaných v teoretické i výzkumné části bakalářské práce, konkrétně na metody zpracování dat výzkumného šetření i celé práce. Problematika je pojata tak, aby získané znalosti a dovednosti byly využitelné i obecněji při další manažerské práci řídících pracovníků ve vzdělávacích organizacích.
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
The course is focused on the interpretation of data obtained in the theoretical and research part of the bachelor's thesis, specifically on the methods of data processing of the research survey and the whole work. The issue is conceived so that the acquired knowledge and skills can be used more generally in the further managerial work of managers in educational organizations.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Cílem předmětu je uplatnit získané znalosti a dovednosti při tvorbě závěrečné bakalářské práce.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a o konzultace s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou plnění zadaných úkolů a zpracování ZBP.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Povinná:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno Paido 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.
CHRÁSKA, M., HORÁK, F. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP, 1989. 169 s. SPN Praha. CHRÁSKA, M. Metody sběru a statistického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta, Votobia, 2003. 130s. ISBN 80-7220-164-6. LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko-psychologického výzkumu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. 42 s. ISBN 80-7041-749-8.
Doporučená:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. 1. vyd. Brno: Paido, 1996. 130 s. ISBN 80-85931-15-X. STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. 228 s. ISBN 80-85834-60-X. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 278 s. ISBN 80-246-0030-7. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. 257s. ISBN 80-7076-798-8. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum Praha, 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8. JANÍK, T., MIKOVÁ, N. VIDEOSTUDIE. Výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. 1. vyd. Brno: Paido, 2006. 154 s. ISBN 80-7315-127-8. HENDL, J. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza. Třetí, přepracované vydání. Praha: Portál 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. MAGNELLO, E., VAN LOON, B. Statistika. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-753-4. PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-468-7. PUNCH, K.F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Tematické okruhy:
1. Návaznosti výzkumného šetření na teoretická východiska
2. Reflexe teoretických východisek
3. Reflexe výzkumných metod a jejich správného použití
4. Interpretace zjištěných skutečností
5. Metody ověření zjištěných skutečností, rozsah využitelnosti
6. Komparace stanovených cílů a navrhovaných závěrů
7. Formulace závěru bakalářské práce
8. Možné pokračování výzkumných aktivit ve zkoumané oblasti
9. Využití závěrů bakalářské práce ve školské praxi
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Podmínky zakončení předmětu vycházejí z Metodiky pro psaní BP II a příslušného Opatření děkana.