|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (10.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)
Cílem předmětu je vést studenty k porozumění klíčovým didaktickým znalostem v oblasti výukových metod a strategií, hodnocení ve výuce a řízení třídy. Předmět usiluje o to, aby studenti dokázali používat didaktické znalosti v učitelské praxi, rozvíjí učitelské kompetence v souladu s Kompetenčním rámcem studenta a studentky učitelství. Vede k aktivní práci s pedagogicko-psychologickým portfoliem během studia. Navazuje na témata otevřená v Didaktice 1. stupně ZŠ I a na praktické zkušenosti z plánování, realizace a reflexe vyučovacích činností v Učitelském praktiku II. |
|
||
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (05.02.2024)
STARÁ, J., ZEMANOVÁ, B. Obecná didaktika III - Výukové metody a strategie. dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/139-obecna-didaktika-iii-vyukove-metody-strategie Starý, K., Chvál, M., Laufková, V. a kol. Hodnocení pro učení (dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/book-access-password/hodnoceni-pro-uceni WILDOVÁ, Radka - POCHE KARGEROVÁ, Jana - KRČMÁŘOVÁ, Tereza...et al. Obecná didaktika II. - Řízení třídy. https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/39-obecna-didaktika-ii-rizeni-tridy STARÝ, K, LAUFKOVÁ, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál 2016. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. Stará, J. Jak předcházet rušivému chování ve třídě a jak jej řešit. In: Starý, Karel a kol.: Pedagogika ve škole. Praha: Portál, 2008. 151 s. ISBN 978-80-7367-511-0, str. 117–128. Dostupné z: Viz: http://www.ucitelske-listy.cz/2009/09/jana-stara-jak-predchazet-rusivemu.html Kompetenční profil absolventa a absolventky učitelství: https://www.msmt.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (05.02.2024)
Aktivní účast na seminářích (povolené max. 2 absence) Splnění potrfoliových úkolů v daném termínu (nejpozději 2 týdny po posledním semináři) a v požadované kvalitě. Pozdní odevzdání a nižší kvalita může ovlivnit celkovou známku ze zkoušky. Vykonání ústní zkoušky formou kolokvia. Student losuje jeden z okruhů: 1. Řešení rušivého chování, 2. Cíle vzdělávání, 3. Obsah vzdělávání, 4. Hodnocení procesu a výsledků učení, 5. Výukové metody a strategie, 6. Výuková komunikace. Po přípravě předloží examinátorovi osnovu své odpovědi, přičemž využívá klíčová slova daná okruhy SZZ z pedagogiky. student si může ke zkoušce přinést zpracované portfoliové úkoly ze zimního i letního semestru. Examinátor určí oblast, na kterou student odpoví detailně. Ústní zkouška bude vypsána ve třech termínech (včetně opravných) pro každou seminární skupinu. Podmínkou přistoupení ke zkoušce je odevzdání portfoliových úkolů v dostatečné kvalitě. Více termínů nebude. Zkouška bude zjišťovat znalosti prezentované na přednáškách, v seminářích a v rámci povinné literatury z předmětů didaktika 1. stupně ZŠ I a II. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)
Pedagogické portfolio. Řešení rušivého chování Interaktivní přímá výuka celé třídy. Konstruktivismus, induktivní a deduktivní postup. Výukové postupy, metody, strategie. Projektová výuka. Kooperativní výuka. Badatelská výuka. Hodnocení. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (13.02.2024)
Aktivní účast na seminářích (povolené max. 2 absence) Splnění potrfoliových úkolů v daném termínu (nejpozději 2 týdny po posledním semináři) a v požadované kvalitě. Pozdní odevzdání a nižší kvalita může ovlivnit celkovou známku ze zkoušky. Vykonání ústní zkoušky formou kolokvia. Student losuje jeden z okruhů: 1. Řešení rušivého chování, 2. Cíle vzdělávání, 3. Obsah vzdělávání, 4. Hodnocení procesu a výsledků učení, 5. Výukové metody a strategie, 6. Výuková komunikace. Po přípravě předloží examinátorovi osnovu své odpovědi, přičemž využívá klíčová slova daná okruhy SZZ z pedagogiky. student si může ke zkoušce přinést zpracované portfoliové úkoly ze zimního i letního semestru. Examinátor určí oblast, na kterou student odpoví detailně. Ústní zkouška bude vypsána ve třech termínech (včetně opravných) pro každou seminární skupinu. Podmínkou přistoupení ke zkoušce je odevzdání portfoliových úkolů v dostatečné kvalitě. Více termínů nebude. Zkouška bude zjišťovat znalosti prezentované na přednáškách, v seminářích a v rámci povinné literatury z předmětů didaktika 1. stupně ZŠ I a II. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15246 Heslo k přihlášení: 2023 |