Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (05.02.2024)
Tento kurz je jednosemestrální, vyučován v rozsahu 2 h týdně.
Je určen pouze pro studenty a studentky doktorských studijních programů, kteří se chtějí připravit na doktorskou zkoušku z anglického jazyka.
Cílem kurzu je rozvoj dovednosti akademického psaní s důrazem na styl psaní odborných textů v anglosaském prostředí, především ohledně struktury a specifické frazeologie.
Probereme také rozdíly mezi esejistikou formou akademického textu a textem čistě odborným a také mezi abstraktem a Summary. Součástní kurzu budou jednotlivé prezentace doktorandů ohledně jejich Thesis Proposal, kde se studenti budou soustředit především na vysvětlení vybraného tématu, použité výzkumné metody, hypotézy atd.
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (05.02.2024)
This is a one-semester course, taught in 2 lessons weekly.
It is intended for doctoral students who would like to prepare for the obligatory English exam.
The aim of the course is to develop the skills of academic writing with an emphasis on the style of writing professional texts in the Anglo-Saxon environment, especially regarding specific phraseology.<br>
We will also discuss the differences between - very frequent in the Anglo-Saxon environment - essays written in academic English and purely professional texts, difference betwwen an Abstract and a Summary as well. The course will also include individual presentations done by doctoral students about their Thesis Proposal, where students will focus primarily on explaining the selected topic, the research methods they will use, hypotheses, etc.
Here is a list of several academic articles of the widest possible thematic scope, which we will work with in class: we will discuss them and we will write their Summaries.
<br>
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (05.02.2024)
Cílem kurzu je rozvoj dovednosti akademického psaní s důrazem na styl psaní odborných textů v anglosaském prostředí, především ohledně specifické frazeologie. Důraz je kladen na zkvalitnění prezentací studentských doktorských témat, zpětné vazby a na trénink základního akademického útvaru jako je anotace a shrnutí.
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (05.02.2024)
The aim of the course is to develop the skills of academic writing with an emphasis on the style of writing professional texts in the Anglo-Saxon environment, especially regarding specific phraseology.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Terezie Límanová, M.A. (31.01.2024)
Kurz je zakončen zápočtem a ohodnocen 3 kredity, pokud student/ka splní tyto požadavky:
aktivní účast v hodině (včetně domácí přípravy - splnění zadaných úkolů včetně čtení odborných článků a jednotlivých prezentací)
Poslední úprava: Terezie Límanová, M.A. (31.01.2024)
Students will be awarded with 3 credit points if they meet the following requirements.
active in-class participation (including self-study: the reading of academic article and presentation on doctoral topics in a form of Thesis Proposal)
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (05.02.2024)
Zde je několik odborných článků co nejširšího tématického a společensky aktuálního rozsahu, se kterými budeme v hodinách pracovat, o kterých budeme diskutovat a psát Summary:
Brian Goodman: Philip´s Roth´s Other Europe, 2015 Marilynne Robinson: What Are We Doing Here? 2017 Christine Schwenkel: Socialist Palimpsest in Urban Vietnam, 2014 Martha McCabe: Transnationalism and Language Maintenance, 2016
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zádrapová (05.02.2024)
The articles to be discussed:
Brian Goodman: Philip´s Roth´s Other Europe, 2015 Marilynne Robinson: What Are We Doing Here? 2017 Christine Schwenkel: Socialist Palimpsest in Urban Vietnam, 2014 Martha McCabe: Transnationalism and Language Maintenance, 2016
Sylabus -
Poslední úprava: Terezie Límanová, M.A. (31.01.2024)
Hlavním cílem tohoto kurzu určeného pro doktorandy je rozvoj dovednosti akademického psaní s důrazem na styl psaní odborných textů v anglosaském prostředí, především ohledně specifické frazeologie.
Kurz je strukturován do tří hlavních bloků - částí: v první části se soutředí především na to,z čeho se skládá ideální prezentace, a to jak obsahově, jazykově, stylisticky a argumentačně. V dalším bloku se jedná především o rozbor odlišných rysů u základních akademických krátkých forem jako je Anotace, Abstrakt a Shrnutí. V posledním bloku se nově nabité znalosti a kompetence promítnou v praktickém kontextu do jednotlivých prezentací doktorských tématu studentů - doktorandů v podobě jednotlivých Thesis Proposal. V této poslední části probíhá na konci každého semináře zpětná vazba pro prezentujícího studenta jak od učitele tak od studentů, včetně následné diskuse ohledně tématu.
Poslední úprava: Terezie Límanová, M.A. (31.01.2024)
The course is structured into three main blocks - parts: the first part focuses mainly on what makes up an ideal presentation, in terms of content, language, style and argumentation. In the next block, the students´ attention will focuse mainly on an analysis of the distinct features in basic academic short forms such as the Annotation, Abstract and Summary. In the last, third, block, all the newly acquired knowledge and competences are going to be translated in a practical context into the individual presentations of the PhD students' topics. In this last part there is detailed feedback regarding the presenting student´s performance from both the teacher and the students, including a subsequent discussion on the given topic.