Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Kompetence:
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Úroveň:
Poznámka:
předmět lze zapsat opakovaně předmět je určen pouze pro doktorandy povolen pro zápis po webu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Poslední úprava: Ing. Jana Jeníčková, Ph.D. (24.03.2022)
Studenti v rámci doktorského semináře prezentují alespoň jednou během každého akademického roku po celou
dobu svého studia výsledky svého doktorského výzkumu. Postupně představují projekt a teze disertační práce,
diskutují zvolenou metodologii a teoretický rámec, seznamují s dílčími a závěrečnými výsledky. Seminář probíhá
interaktivní formou za aktivní účasti všech doktorských studentů programu a pod vedením některého z vyučujících.
Studenti v doktorském semináři rozvíjejí schopnost prezentovat vlastní vědeckou práci na veřejném fóru a osvojit si
vhodnou formu představení jejích výsledků. Kurz studentům poskytuje kritickou zpětnou vazbu pro jednotlivé kroky
jejich doktorského výzkumu a přípravy disertační práce. Slouží také k osvojení a procvičení základních dovedností
nezbytných pro psaní disertační práce: bibliografické odkazy, etické otázky vědecké práce, písemná prezentace
výsledků, různé žánry odborných textů, strukturace textu, časové plánování práce. Vedle toho je smyslem semináře
kultivace schopností potřebných k účasti na odborné diskusi, cvičení v dovednosti představovat a hájit vlastní
názory na základě přesvědčivé a odborně podložené argumentace a podpora otevřeného postoje k jiným
disciplinárním a metodologickým perspektivám.
Poslední úprava: JAJE (23.05.2013)
This doctoral seminar provides students with the opportunity to present, discuss and consult their thesis projects, as well as
to participate in the research activities of Philosophical Module.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Jana Jeníčková, Ph.D. (24.03.2022)
Povinná:
MCMILLAN K. – WEYERS J. . How to Write Dissertations & Project Reports. Upeer Saddle River. NJ: Prentice Hall, 2010, s. ISBN 978 0 273 72693 7.
Punch, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008, 230 s. ISBN 978-80-7367-468-7.
Šanderová, Jadwiga, Miltová, Alena. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 978-80-86429-40-3.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: JAJE (23.05.2013)
Atestační podmínky:
1. Pravidelná účast na semináři.
2. Prezentace své práce v semináři.
3. Předložení dohodnutého vlastního textu.
Sylabus
Poslední úprava: FEJFAPET (06.03.2018)
Seminář probíhá interaktivní formou za aktivní účasti všech doktorských studentů oboru a pod vedením některého z vyučujících.
Studenti v doktorském semináři rozvíjejí schopnost prezentovat vlastní vědeckou práci na veřejném fóru a osvojit si vhodnou formu představení jejích výsledků. Kurz studentům poskytuje kritickou zpětnou vazbu pro jednotlivé kroky jejich doktorského výzkumu a přípravy disertační práce. Slouží také k osvojení a procvičení základních dovedností nezbytných pro psaní disertační práce: bibliografické odkazy, etické otázky vědecké práce, písemná prezentace výsledků, různé žánry odborných textů, strukturace textu, časové plánování práce. Vedle toho je smyslem semináře kultivace schopností potřebných k účasti na odborné diskusi, cvičení v dovednosti představovat a hájit vlastní názory na základě přesvědčivé a odborně podložené argumentace a podpora otevřeného postoje k jiným disciplinárním a metodologickým perspektivám.
Základní odborná literatura
Mcmillan K. - Weyers J. How to Write Dissertations & Project Reports. Upeer Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2010. ISBN 978-0-273-72693-7.
Punch, F. Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.